Kitchen and Table by Marcus Samuelsson







På Clarion i de största städerna i Norden har Marcus Samuelsson öppnat sitt restaurangkoncept Kitchen and Table, där han serverar amerikansk mat med en lokal touch. På menns i Örebro trängs majsbröd, burgare och T-bonestek med Hjälmargös och hjortronrelish. Restaurangen är trendigt och New Yorkigt inredd och menyn känns fräsh och ny. Jag käkade en lite kryddigare pasta med tomatsås som serverades med mullbärsbroccoli, mandelpasta och generöst med parmesan. Mitt sällskap avnjöt en rejäl burgare med SOHO-fries. Jag gillar Clarion sedan förut och har varit på brunch (t.ex. HÄR och HÄR) och AW (t.ex. HÄR och HÄR) många gånger. Personalen är alltid trevlig men nu var de extra på hugget. Bra utbildade i sina viner, uppmärksamma på gästerna och väldigt tillmötesgående. Tyvärr var den vegetariska delen av menyn väldigt liten, så jag kanske inte kommer bli en stamgäst, men jag kan absolut tänka mig att komma tillbaka minst en gång till. Och det verkar andra människor tycka också, för medan vi satt där och mumsade fylldes restaurangen till b´redden, på en helt vanlig torsdag (under Hindermäss, men ändå). Tummen upp, Marcus!
 
Kitchen and Table by Marcus Samuelsson, Clarion Totel Örebro, Kungsgatan 14, Örebro. 019-670 67 07.
 

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag och Tobbe var där och bodde över i helgen! Dock åt vi inte där, bara drack! :) Åt gjorde vi i stället på favoriten Eastwest! Trevlig helg min vän!

Svar: Jaha var ni där i helgen? Det visste jag inte! Kram och trevlig helg till dig med! Hälsa Hufvudstaden!
Jenny Lina Carlsdotter

2014-01-24 @ 09:53:39
Postat av: Miss Marie

Åh, det måste jag testa nästa gång jag ska äta i Örebro!

Svar: Ja gör det!
Jenny Lina Carlsdotter

2014-01-24 @ 10:14:42
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Där har ju tom. jag varit :) Fin förmiddag det där - massa god mat och trevlig sällskap. Vi får försöka pricka in den franska upplagan en gång framgent. Tror nog att den fallit oss båda i smaken.
Kram

Svar: Ja verkligen! Du är med i en av brunch-länkarna! :) Vet inte om brunchen är likadan nu med nya restaurangen, men OM så är det självklart! Kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2014-01-24 @ 10:38:55
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Jen

åh dit vill man ju defintivt göra ett besök!
Det lät jättespännande med mullbärsbroccoli!! =)

2014-01-24 @ 21:37:01
URL: http://www.misshart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0