En helg med mamma

 
Ja, här kommer redan ännu en helgrapport. Veckorna rullar på fort. Denna helgrapport är dock speciell. För den inkluderar min mamma. Jag vet att i stort sett alla tycker det, men jag har världens bästa mamma. Hon är så klok, vettig, omtänksam, osjälvisk och rolig. Med världens bästa tålamod när det kommer till mig (tro mig, det krävs om man ska leva nära mig). Och trots sin konservativa uppväxt har hon och min far alltid haft högt i tak och hög toleransnivå. Det fanns nästan inget vi inte vågade prata om hemma. Eller vågar prata om nu för den delen. Min mamma hade the talk med mina tjejkompisar när vi var små och de inte vågade fråga sina mammor. Bara en sådan sak. Cool, är vad hon är. Back on topic. Vi firade in helgen med champagne och snacks på Clarion. 
 
 
Efter AW:n blev det bio. The Butler. Se den! Så bra. Men innan bion hann vi med en repa i saluhallen där det inhandlades grekiskt och sötsaker som vi efter bion smaskade på. Under gapskratt, ska tilläggas. Saganakin vi inhandlat smakade ungefär som en salt, seg hatt. Eller kofta. Inte så lyckat, kanske. Men det gick bra ändå. 
 
 
Efter middag och mys i soffan däckade jag. Fredagströttheten, ni vet. Mamma sa att jag hade somnat i stort sett när jag lade huvudet på kudden. Jag håller med om den beskrivningen. När jag vaknade bjöd jag på helgfrukost. Det vankades scones!
 
 
När vi var mätta och belåtna var det dags att bege oss ut på stan. Örebro välkomnade oss ut med sin finaste höstskrud. 
 
 
Ja och sedan var det redan dags att gå hem och duka igen. Lillsis och svåger kom på besök med en sen lunch. 
 
 
Och lagom till att vi vilat bort den sena lunchen var det på't igen, som vi säger i Bergslagen. Det var dags att prova Brödernas Restaurang i saluhallen. Aborre, gös och två ljuvliga desserter blev det. Men mer om det framgent. Efter en liten avec var det dags att promenera hem i den krispiga kvällen. Ärsch, strunta i krispig. Det var svinkallt. Väl hemma bäddade vi ner oss i samma säng och såg The Station Agent på datorn. Se den med! Med bådas favrit Peter Dinklage. Mycket sevärd och fin, tycker vi. 
 
 
Ja, som rapporterat handlade helgen mycket om mat. Söndagen brunch, till exempel. Bananpannkakor med mandel- och kokosmjöl, mandelmjölkssmoothie och hemgjord, mixad sylt sötad med dadlar. Och så grädde. Helglyx. Det var en så ruggig dag att det knappt var ljust vid lunchtid. Ruggigt men mysigt. 
 
 
Efter brunchen tog vi bussen ut till Rynningeviken och Naturens Hus. Min mamma kan inte gå så bra just nu men när hon mår bättre ska vi promenera hela vägen ut och runt viken, bestämde vi. Den här gången nöjde vi oss med en liten lugn prommis ner till vattnet och en fika innan vi tog bussen hem igen. Och det var nog bra det för det var kallt! När vi var hemma hos mig för att hämta mammas väska innan jag lämnade henne vid bussen väpnade jag mig med raggisar, tjocktröja, dunisen, mössa och vantar. Men då var jag så nerkyld att det knappt hjälpte. Resten av eftermiddagen tillbringades under en filt i soffan. Och det var min helg det. Min helg med fina, underbara mamma. Som jag älskar henne. Till månen och tillbaka, minst.
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Vilken underbar och mysig helg. Just sådana dagar och stunder kan jag sakna väldigt mycket...Att få dela vardagen - stort som smått, men också att kunna umgås som de bästa vänner man faktiskt är och njuta av livets goda tillsammans.
Ni är fina ni två!
Kram

Svar: Tack Ellinor. Ja, jag tänker ju också så, men att en "mamma" kan vara vem som helst. Blod är inte tjockare än vatten alltid. Om man har en person, bara. Stor och varm kram till dig!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-10-22 @ 09:31:26
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: angeliqe.blogg.se

Jag blir så varm i hjärtat. Så fint o mysigt! <3

Svar: <3 Du och jag får ses snart också! Kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-10-22 @ 11:09:00
URL: http://angeliqe.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åh, vilken härlig helg. Känner värmen ända hit!
Och Jenny, jag är ledig en stund på lördagen (jobbar helgen i övrigt) är du i krokarna något på lördagen?
Kraaam!

Svar: Jag är i stan. Jag har som sagt tyvärr inte så mycket tid så att jag kan hänga, men vi kanske kan mötas upp och kramas och så att jag kan överlämna kudden? :) Bättre än inget... :) Vi ska "på stan" på lördag, och du bor ju i krokarna där vi kommer vara, så vi kan väl höras på sms? Jag tar med mig kudden! :) Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2013-10-22 @ 12:03:10
URL: http://storstadstockholms.blogg.se
Postat av: Miss Marie

Åh, vad mysigt! Nu längtar jag ännu mer efter min egen mamma!

Svar: Ja, mammor är bra att ha. Och pappor! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-10-22 @ 22:41:33
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0