Sommar i P1 - Peter Wolodarski

Lyssna: Peter Wolodarski: Är det här ett practical joke?
 
Förra året bloggade jag om några av mina favoritsommarpratare (HÄR, HÄR och HÄR). I år hade jag en jag såg mycket fram emot: Peter Wolodarski. Denna mycket hypade journalist jag varit mycket imponerad av. Att skriva ledare i tidiga 20-årsåldern på en av Sveriges största kvällstidningar är något inte alla kan skryta med, för att inte tala om att bli chefredaktör för dagsdito innan man fyllt 40. Peters sommarprat är ett väldigt klassiskt sådant i sin struktur. Behandlar farföräldrar, bakgrund, uppväxt och roliga anekdoter. Sättet att läsa upp pratet likaså. Men han berör flera av mina intressen och favoritämnen. Han är dessutom en mycket intressant och imponerande människa. Dessutom är Nina Solomin producent för programmet. Hon har skrivit boken Ok, amen som är en av mina favoritböcker (jag skriver om den HÄR). Ett mycket trevligt sommarprat jag verkligen kan rekommendera.
 

Kommentarer
Postat av: Johanna | Tillvaron.se

Då ska jag ge mig på det. Jag har lovat mig själv att lyssna på de flesta i år då jag varit lite dålig på det där tidigare. Men det är oftast intressant, om inte bara för att höra folk man inte vet vilka det är och få höra folks idéer.

Svar: Ja, det finns många bra i år. Jag måste dock erkänna att jag är dålig på att lyssna till de jag inte känner till...Får skärpa mig där. Om du inte upptäckt Värvet (pod) än kan jag tipsa om den också. Görbra och ett bra sätt att just lära känna människor.
Jenny Lina Carlsdotter

2013-07-01 @ 21:38:58
URL: http://tillvaron.se/johanna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0