Länkkärlek

Foto: Sveriges Radio
 
Lotta Lundgrens sommarprat fångade mig. På ett helt annat sätt än vad jag trott. Jag älskade henne och hennes ironiska men mycket roliga framtoning i Landet Brunsås och hade precis fått veta att det var HON som skrivit boken Om jag var din hemmafru samma dag. Jag hade ratat den då jag trott att den var något helt annat än vad den var och älskade nu var den faktiskt var. När hon i sitt sommarprat beskrev hur matlagningslust kan kvävas av ens parter när partnern efter en mycket omsorgsfullt och kärleksfullt lagad måltid trycker i sig maten och inte säger ett enda ord om hur gott det var eller hur fint man gjort - fick jag ett litet sting i hjärtat. Jag - som älskar matlagning om ni inte märkt det vid det här laget - var i exakt den situationen i mitt förra förhållande som slutade kort innan jag startade denna bloggen. När hon sedan fortsatte med det här med att 87 % av alla hushållssysslor görs av kvinnan i förhållandet kände jag att det var mig hon pratade om. Och när hon sedan sa att om man var i den situationen så kanske man skulle tänka på att göra slut eller ta ut skilsmässa log jag - tack och lov har jag det bättre nu. Mycket bättre. Och ikväll ska jag laga kikärtsoppa. Med kärlek och omtanke. Lyssna HÄR.
 
Finare sommaräng får man leta efter. Foto: Angelica Persson.
 
Angelica har lagt ut fler bilder från vår lilla fotosession vi hade här om veckan. Gå in där och titta, vetja. Det finns även massor av andra vackra bilder - hon är nämligen en mycket begåvad (och underbart snäll och gullig) fotograf. Och får mig att känna mig vacker när jag ser fotona. Det händer inte skitofta.
 
Ett av mina vänners vin - en underbar procecco jag serverade på min Valborgsdrink. Och så min spegelbild.
 
Mia frågade i en kommentar här om dagen hur man blir vinimportör. HÄR kan ni läsa om mina vänner vinimportörerna. Och läs gärna lite om deras viner och om Italien och goda italienska recept!
 
 
Jag älskade The Dark Knight Rises. Men på min facebookfeed diskuteras det rejält om filmen. Jag tyckte som jag skrev innan att det var jättekul att se med "mina" ämnen i bakhuvudet. Mänskliga rättigheter, statsvetenskap och freds- och konfliktkunskap. HÄR är en av artiklarna det har länkats till. Aningens deskriptiv (så läs inte om du inte sett filmen) men intressant. Ganska akademisk dock. HÄR är en helt annan rolig artikel kring klätterscenen och ovan är en rolig (inte alls akademisk) video en annan vän från LA la upp.
 
Och nu blir det inte mer reklam!
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Lyssnar nu på Lotta Lundgren! Tack för tips!

Svar: Kul! Berätta gärna vad du tyckte!
Jenny Lina Carlsdotter

2012-08-21 @ 07:53:27
URL: http://storstadstockholms.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag lyssnar jag med! :) Tackar också för tipset!

2012-08-21 @ 10:47:10
Postat av: Sofia

Det var jag som var 'anonym', missade att fylla i alla fält...

Svar: Säg gärna du också vad du tyckte! Jag blev väldigt sugen på att laga hennes lasagne! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2012-08-21 @ 10:47:41
URL: http://withsofia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0