Genom andra bloggar

 
Jag vid Tsuniamiminnesmärket på Sri Lankas södra västkust
 
På sistonde har flera blogginlägg fått mig att tänka på saker i mitt liv. Saker som har rört vid mig, så att säga. PÅ blogg.se:s framsida hittade jag Elins inlägg från Sri Lanka. Hon var där under Tsunamin, och är nu tillbaka. HÄR bloggar hon från minnesmärket, som jag bloggade om för snart två år sedan HÄR. Jag saknar Sri Lanka så att det värker i mig. Nästa år kanske jag åker tillbaka, då mina föräldrar planerar att resa dit då.
 
 
Sara hänger runt i Languedoc och ska idag vandra i Tempelriddartrakter. Jag bestämmer mig att 2013 blir året då jag äntligen åker dit. Förutom redan avcheckade Sri Lanka och Israel (där det alltid utbryter oroligheter när jag ska boka biljetter) är Languedoc på min topp tre på resemålslistan. Jag är lite avundsjuk på Sara idag.
 
Från mitt Londonbesök 2011.
 
Sofia bloggar om en otrevlig incident hon upplevde på nyårsafton. Hon fastnade i folkmassorna och höll inte på att komma ut. Läskigt. Jag minns när jag bodde i London 2003-2004 och min familj och mina "syskon" och deras familj kom på besök. Vi firade nere vid Themsen som sig bör, och började vandra upp mot Picadilly efter firandet var över. Gatorna var helt fullproppade med folk, och en polis berättade att det var flera miljoner människor ute i London den natten. Statyerna hade blivit inoljade med något så att man inte skulle kunna klättra upp i dem och överallt såg vi poliser. Vi tog det med lugn, men den minsta lilla tjejen i vårt gäng var jättegrädd och grät. Det var ju halvt om halvt kaos. Till slut kom vi på lösningen. Vi höll varandra i händerna. Alla nio. I en lång kedja gick vi hela vägen upp till Piccadilly Circus. På Leicester Square kom det fram en full karl till lilltjejen som inte direkt underlättade situationen, men till slut var vi framme vid hotellet som mitt besök bodde på. Vet inte hur lång tid det tog, men det kändes lite som en evakurering under krigstid. Jag förstår Sofias rädsla.
 
 
 
Mia bloggar om träning och hälsa under 2013 och jag hoppar på. Jag mådde så bra under hälsohösten 2012 och tänker definitivt göra exakt samma procedur igen. Vinnande koncept är vinnande koncept av en anledning.
 
Ja, att vandra omkring i bloggvärlden kan vara lite som att resa. Fast i medvetandet.
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh fina du! Exakuering under krigstid är PRECIS så jag har beskrivit det. När jag äntligen satt i den där taxin på väg hem började jag att storböla, det var länge sedan jag var rädd på det viset. När jag stod där i folkmassan med 10 000 andra personer som bara tryckte på från alla håll så trodde jag på största allvar att jag kanske skulle dö. Det är svårt att beskriva för någon som inte har varit med om något liknande. Stackars lilltjejen i ditt sällskap, det kan inte ha varit kul för henne. Att dessutom stöta på berusade människor är ju jätteläskigt för barn. Nej ush, att resa på nyårsaftonskvällen är inte något jag ska göra om!

Svar: Ja, det är läskigt. Det är ju problemet med storstäder. Speciellt äldre storstäder som London. New York till exempel är ju byggt som en storstad och ska kunna hantera många människor. London har växt och växt och har inte alltid kapaciteten. De krokiga små gatorna som finns på vissa ställen bjuder in till kaos vid större folksamingar. Jag är glad att det gick "bra" för er i alla fall och att ni inte skadade er. Kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-01-04 @ 18:29:08
URL: http://withsofia.wordpress.com
Postat av: sara

Ja, kom hit!

2013-01-05 @ 13:48:11
URL: http://frenchcreme.blogspot.fr/
Postat av: sara

Ja, kom hit!

Svar: Ja tack, får jag bo hos er? ;)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-01-05 @ 13:48:43
URL: http://frenchcreme.blogspot.fr/
Postat av: Mia

Detta kan vara ödet. Jag pluggade ju nere i Languedoc-regionen och nu har en av mina gamla elever hamnat där och vi pratar om att jag ska hälsa på efter sommaren. Vi kanske kunde göra en resa av det tillsammans?

Svar: Jsså? Ja, det kanske det är. Detta får vi prata mer om! Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2013-01-06 @ 19:52:58
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0