Ljus och mörker





I går gick jag tidigare från jobbet (tröttheten, ni vet). Även fast klockan då bara hade passerat tre var det redan mörkt. Lite tröstlöst, kan man tycka. Det är därför jag är så tacksam att Stockholm just i år har satsat på alla dessa ljus. När snön lyser med sin frånvaro lyser alla vackra ljus i snöns ställe. Tur. Fint också. Men nu kan snön faktiskt få komma. Lagom till andra advent, kanske? Apropå advent, jag drar vinnaren samtidigt som nästa "lucka" kommer upp. Så ni kan fortfarande TÄVLA i julkalendern. Nu är det fredag och det betyder ett besök hos Emelinda och bio med Fison. Jag har en fullspäckad helg och kommer inte ha en lugn stund. Tur att jag är ledig på måndag. Att jobba på en utländsk arbetsplats med fler helgdagar än ens eget land är ganska trevligt, faktiskt... Trevligt veckoslut, gott folk!


Kommentarer
Postat av: Miss Marie

Trevlig helg till dig också! :)

2011-12-02 @ 09:46:13
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com
Postat av: Sofia

Alla vackra ljus är helt klart det bästa med dessa mörka och kalla tider!

2011-12-03 @ 14:02:13
URL: http://www.intheheadofs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0