Ytligheter/Att hitta rätt



Det är inte alltid så lätt av hitta rätt när man kommer till en ny stad. Man ska ju hitta nya favoriter och nya rutiner. Jag är ganska beroende av andra människor för att mitt liv ska kännas bra. Naprapat, frisör och hudterapeut, till exempel. Det är betydligt lättare nu än vid min andra flytt dock. Då var jag tvungen att försöka hitta saker och ting i Paris, fast jag inte pratade franska. Här har man ju vänner, kollegor och bloggerskor att förlita sig på. Naprapatbiten har jag ju som rapporterat redan avklarat. Idag hittade jag en hudterapeut. Genom ett inlägg hos Fröken Forni fick jag nys om Emelinda. Jag ringde henne och fick en tid och efter jobbet låg jag på en sjukt behaglig benhandlingssäng och lät mig bli omhändertagen. Man vill ju inte bara att de ska vara bra på vad de gör, människorna man är beroende av. Man vill känna sig trygg, ha något att prata om och helst ha någon som är snäll och trevlig också. Emelinda prickar in alla rätt. Inte nog med att hon var bra på det hon gjorde och hade en noggrannhet som få, hon var jättetrevlig och gullig också. Jag tror jag fick höra tre gånger att jag var fin, och hon gjorde mig ännu finare, kan jag meddela. Emelinda hade sjukt mycket att leva upp till. En av mina bästa och finaste vänner har tills nu tagit hand om mitt ansikte. Det kommer hon få göra fortsättningsvis också så fort jag får chansen, men Emelinda har mitt fulla förtroende i mitt Stockholmsliv. Så. Ring Emelinda!

Emelinda Streijffert, ChristinaSalongen, Birger Jarlsgatan 23, 111 45 Stockholm, 070-607 94 34


Kommentarer
Postat av: Sofia

Sånt där är alltid svårt. Efter över ett år letar jag fortfarande efter någon som kan fixa mina ögonbryn på ett tillfredsställande sätt. Känns rätt trist.

2011-10-06 @ 10:37:28
URL: http://www.intheheadofs.se/
Postat av: Stina

Har de någon hemsida?:)

2011-10-14 @ 10:23:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0