Häringe slott. Bildbomb

 
I somras inledde jag semestern med en av mina allra bästa vänner och ett dygn på Häringe slott. Vi hade köpt ett erbjudande på Secret Escapes (tips!) där vi fick en slottsvistelse, brakmiddag och sol och bad för halva priset. Som hittat och jag kan inte komma på ett bättre sätt att inleda en semester. Vi badade, solade, promenerade, använde kägelbanan och studsmattorna (hallå, HUR kul är det inte egentligen?) och njöt av den omkringliggande naturen. De har även en bastu vid sjön, tennisbana, cyklar att låna ut och mycket, mycket mer. Dessutom är hundar välkomna och det finns en speciell hundmeny. Vi skippade afternoon tea som de också serverar (känns mer som en höstaktivitet) och körde mumsiga rätter med bubbel istället. De enda två sakerna som kanske inte var fullt lika bra var att det samtidigt var en svensexa som var lite för högljudd och störande samt att jag tyvärr blev matförgiftad av en sallad precis innan jag lämnade slottet. De kompenserade dock mig i efterhand för detta och jag vill trots allt komma tillbaka hit. Jag tänker mig att det vore roligt att åka med syrran och hennes ängel i päls, till exempel. Häringe slott hade (den är numera ombyggd) Sveriges första utomhuspool (STOR!) där vi bland annat delade simvattnet med Richard Olsson och hans unga tjej, Sveriges första kägelbana (som man kan hyra med butler om man så önskar) och massor av historia som personalen gärna delar med dig av. Vi gick en liten egen rundtur och det är helt underbart! Dessutom är maten (matförgiftningen borträknad) helt underbar. Två tummar upp för Häringe slott! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Miss Marie

Alltså, det vattnades i munnen av alla bilder (räkor med aioli, parmesan....!) men sen när du skriver att du blev matförgiftad så är jag inte lika hungrig nu! ;)

Men himlans fint!

Svar: Haha, ja jag känner mig själv lite splittrad. Det var räk-ceasarsalladen som gjorde mig dålig, all annan mat var gudomlig! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2014-09-25 @ 10:09:38
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com
Postat av: Annika

ÅÅÅÅÅ vad fint det ser ut!! OCH viken MAT!! MUMS!
IRRK att du blev matförgiftad. Förbaskade räckor, eller om det var dressingen. INTE kul. Minus. Men annars ser det verkligen oroligt läckert ut allting, och vilket maffigt ställe sen!!!

Svar: Ja, och sist jag kollade var det till salu. Ska vi dra ihop ett gäng bloggerskor och köpa det? ;) Det var verkligen underbart. Nära Stockholm men ändå på landet, lantligt men ändå modernt, historiskt men, igen ändå modernt. Dessutom är de både barn- och hundvänliga vilket är bra om man vill åka en familj eller så... Tummen upp!
Jenny Lina Carlsdotter

2014-09-25 @ 13:25:22
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
Postat av: Småstadsfrun

Ser väldigt trevligt ut trots salladen!

2014-09-26 @ 13:42:38
URL: http://www.smastadsfrun.se
Postat av: Angus

Men va härligt! osså en troschock på det!
Lika bra som min tutt-chock i affären idag! :)
ja snart kanske man kan ta med Pärlan ut! det gäller bara o få mig att förstå att det är över OM det går över.
jag kommer för alltid vara ett nervvrak som skiter på mig så fort hon gnyr

Svar: Haha "troschock" vet jag inte. Det är dessutom en bikini.
Jenny Lina Carlsdotter

2014-09-26 @ 22:56:06
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: angeliqe.blogg.se

Inte så kul med matförgiftning, men i övrigt. Hurra vad fint! Jag vill också! Jag tycker som du, vi bloggare köper vettja!

Svar: Ja let's do it!
Jenny Lina Carlsdotter

2014-09-27 @ 17:55:48
URL: http://angeliqe.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ser ut som ett ställe att lägga på måste besöka listan!

Svar: Haha, ja självklart! Vi slottsfanatiker måste tipsa varandra! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2014-09-29 @ 10:12:32
URL: http://www.intheheadofs.se
Postat av: Christine&Paris

Åh det ser ju sjukt härligt ut! I vår och sommar ska jag besöka alla de där fina slotten i Sverige jag hört om från bloggar hit och dit. Måste bara hitta något sällskap som vill åka dit med mig och som har bil, haha. (jag har inte körkort)

Svar: Ja, men till Häringe kan du ta dig med pendeltåg och buss, det gjorde vi, busenkelt! Jag har inte heller körkort! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2014-09-30 @ 11:22:07
URL: http://christineiparis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0