Fem saker att glädja sig åt i november

 
Det är deppigt nu. Mörkt. Grått. I väderappen är det ett enda grått moln. Varje dag så långt prognosen sträcker sig. Det är regnigt, kallt och lite för lång tid till jul. Då behöver man piggas upp och inspireras. Här är fem saker som glädjer mig i november. Det första är mina färgglada braxer från Lindex Missonikollektion som jag fyndade på Tradera härförleden. Piggar upp i allt det gråa.
 
 
Mitt citronträd blommar för fullt! Det doftar jasmin och därmed sommar i hela vardagsrummet. Hurra!
 
 
Alla härliga bloggar man kan läsa och inspireras av. Som Miss Marie som bloggar om köttfria måndagar (heja!). Jag provade en variant på hennes soppa med hemgjorda tortillachips. Jättemumsigt! Och höstfint, eller hur?
 
 
Trettisar och andra trevliga fester med tända ljus, god mat och fina vänner. Tur att folk fyller år året runt, alltså. 
 
 
Att våga hoppas och tro. Och satsa. Ibland vinner man - i tävlingar som jag gjorde i fredags bland annat - och i livet. Hurra! Att vara positiv, helt enkelt. Det väljer jag. 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Heja oss som tar svart bälte i novemberpositivitet! När vi behöver det som bäst!
Kram och grattis till vinsten! Mys!
Kram

Svar: Eller hur? Vi kämpar på! För ibland måste man kämpa lite för det man vill ha. KRAM
Jenny Lina Carlsdotter

2014-11-17 @ 13:15:58
URL: http://storstadsstockholms.blogspot.com
Postat av: Ellinor

I mångt och mycket handlar det som bekant om inställning - att fokusera på allt det fina och positiva i en till synes grå och monoton novembervardag. Precis detta du är så grym på och det både glädjer och inspirerar.
Önskar dig en fortsatt fin dag!
Kram

Svar: Tack! Och DETSAMMA kära du, detsamma! Ha en fin kväll! Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2014-11-17 @ 15:28:58
Postat av: Lotta

Novemberpositivitet!! Jättebra och jag gillar det.
Är lite småkär i november här i New England. Hösten peakar, New York är perfekt och helgernas helg - Thanksgiving - avrundar med fyra dagar ledigt. Stressfritt dessutom.
Skönt att varva ner.

Du inspirerar mig!

Kramar!

Svar: Ja, det ser ju helt underbart ut på din blogg! och DU inspirerar MIG, Lotta! Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2014-11-19 @ 03:51:38
URL: http://www.charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: Annika

Det är bra! OCH snart är det verkligen advent. OCH mörkret får ge vika för ljuset! Trist att ni har så lite sol, jag vet att det varit rekordlågt i november.
Det är lättare med november här. Vi råder inte brist på sol. Vi har storhelgernas storhelg en vecka fram i tiden. Men, jag vet ju att hösten hemma är lite tyngre. Maries mat är verkligen inspiration.
Kramar!!

Svar: Ja herre, snart är det advent!!! De sa att vi skulle få två minuter sol på lör. På riktigt! Men vi tänker positivt. Tack för fina ord! Kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2014-11-20 @ 13:41:01
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
Postat av: Christine&Paris

Åh vilket pepp-inlägg! Hurra för tvlingen du vann, och tummen upp för dina fina brallor :)

Svar: Tack och tack! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2014-12-03 @ 11:29:29
URL: http://christineiparis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0