En bortkopplad helg


Min helg kanske inte var så där jättebortkopplad ändå. Men jag höll mig borta från att dela med mig, under helgen. Jag vaknade på lördagen till den här synen. Solen som sken i genom fönstret. Det var ett tag sedan...
 

Jag firade med god helgfrukost. Kesoplättar med mixade bär och grädde.
 

Sedan det enda rätta: UT! De hade inte satt fram parkbänkarna ännu, så jag satte mig på en sten i stadsparken och bara njöt. Tyvärr blåste det lite. Så jag gick till Ekobutiken och helgshoppade. och sedan fix hemma. Städ, tvätt, fix. Hur skönt som helst. Sedan film i soffan och tidig sänggång igen. Jag behövde det verkligen.
 

Ännu en helgfukost. Scones. En av mina favoriter.
 

Sedan ut i solen igen. Denna gång med en vän. En lång runda i solen och en lång stund på den fina soffan precis utanför stadsparken. Det var VARMT. Solen värmde. Och jag bestämde att nu var våren officiellt kommen.
 

Jag hade tänkt mumsa på sushi redan på lördagskvällen, men jag orkade när kvällen kom helt enkelt inte gå ut. Så det fick bli en ganska sen söndagslunch istället. Detta i soffan framför The Newsroom som jag nyligen börjat följa.
 

Kvällen utvecklades till någon sorts onyttighetsorgie. Jag åkte hem till två killkompisar för film. Avengers. Och så glass, pizza, godis och läsk. Vi hade chips också men som tur var gick det inte riktigt så långt. Herre. ja, ja, ibland måste man liksom få upp ämnesomsättningen med lite moffande, n'est ce-pas? Ja, och det var några bitar från min helg det.
 

Kommentarer
Postat av: Angus

Ser ut som en bra och härlig helg!

Svar: Det var det! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2014-03-10 @ 10:52:40
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Annika

Så vackra och fina bilder, Jenny.
OCH så vårliga.
Härligt!
Visst är det bara så underbart skön att logga ut på helgerna. Alltid.
Nils Horner, en så känd röst i etern. Förstår att du blev starstruck då han kom in. Vila i frid, Nils!

Svar: Massa kärlek till dig!
Jenny Lina Carlsdotter

2014-03-11 @ 15:04:01
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
Postat av: angeliqe.blogg.se

Så vårigt! Så fin helg du haft. Jag saknar dig. Vi måste käka sushi i solen! Snart! <3

Svar: Och jag saknar dig! Klart vi ska göra det! Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2014-03-11 @ 16:15:53
URL: http://angeliqe.blogg.se/
Postat av: maria at inredningsvis

Härliga bilder :) nu får jag riktiga vårkänslor på bloggen din.

Om du gillar snygg väggdekor kan du kolla in min nya post .)

Ha en fin dag söt :)

LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)

2014-03-12 @ 22:25:51
URL: http://inredningsvis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0