Att inse hur bra vi har det

 
Det blev en tom vecka här på bloggen. Den helt overkliga arbetsbelastningen på jobbet gjorde att det inte fanns tid för så mycket annat. Har knappt hunnit med mig själv. Och så en fullspäckad (men härlig) helg på det. Nu äntligen lugnt. Bra, för veckans stress har smittat av sig på sömnen och jag har vaknat dyngsvett med stressdrömmar om jobbet. Och idag vaknade vi upp till nyheten att vårt vatten är smittat av något. Jag som pluggat mänskliga rättigheter vet extra mycket hur viktigt rent vatten är, och på ett sätt kan det vara bra för oss här i väst att prova på hur det är att inte ta vatten för givet. Vi kan i alla fall koka det. Vissa har inte vatten alls. I alla fall. Det gör ju att tandborstning, matlagning och annat blir lite knepigt. Jag - som hade en mycket otrevlig tvåveckors kräkis förra vintern - är otroligt försiktig och köpte mot mina principer hem flaskvatten. Det var svårt att få tag på det då det var slut i alla mataffärer. Till slut hittade jag det på Pressbyrån. I morgon kommer syrran med vatten från hennes hem på landet där de har egen brunn. Kommunen (som skickade sms idag om varningen, mycket high tech) tror att detta kommer ta minst tre dagar. Vi får se. Jag tar det säkra före det osäkra och använder så lite vatten som möjligt ur kranen. Idag måste jag dock duscha... I alla fall. Jag är tillbaka i bloggosfären och ämnar ge trevliga rapporter framgent. Så länge önskar jag er en finfin söndag.
 
Ni kan väl kika in på Waik idag? Water Action in Kenya är en organisation startad av min svågers släkning och hjälper människor i Kenya till självhjälp med vattenverk och brunnar. Så viktigt. Kika in HÄR.
 
 

Kommentarer
Postat av: Angus

herregud va konstigt det blir när man inte bara kan öppna kranen och köra på! Allt blir ett projekt lixom, det ger en verkligen lite perspektiv på allt, hur bekvämt och underbart bra man ha det! Jag tar också det säkra före det osäkra och borstar tänderna i köpvatten och struntar helt sonika i att duscha! :)

Svar: Ja, eller hur? Galet. Hoppas det är över på onsdag....
Jenny Lina Carlsdotter

2014-03-16 @ 22:10:31
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Anonym

och klart vi ska ha en fotoshoot!!l låt oss ha en i vår vet ja! en porträttftografering bland vårblomster
underbart

Svar: Wooohoo! Let's DO IT!
Jenny Lina Carlsdotter

2014-03-16 @ 22:11:21
URL: http://angusfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0