Oväntad vardagslyx

 
Igår hade jag ett mycket efterlängtat frisörbesök inplanerat. Frisören (som för mig var ny då min vanliga var upptagen) var supergullig, tillmötesgående och glad. Hon bjöd på glass med rån och saft för att som hon sa "få upp sommarkänslorna lite" och höll på i tre timmar (!) med mitt hår. Som blev precis vad jag ville. Lyxigt. Men när hon var klar hade jag missat tåget tillbaka till småstaden som jag pendlar från denna vecka då jag tar hand om en söt liten kissemiss. Mer än en timma tills nästa färdmedel skulle avgå från Öret. Och då var det ju bara att göra det bästa av situationen, så jag bjöd mig själv på bim bim bap till middag. Helt plötsligt hade min eftermiddag och kväll blivit ännu mera lyxig. Där satt jag i kvällssolen och njöt av den ändå helt ok ljumna kvällsluften. När jag kom till småstaden fick jag sedan skjuts hem och matlåda till idag av syster. Vissa har det bra.
 

Kommentarer
Postat av: Angus

Åh så tjusigt! Härligt med vardagslyx, kan man inte få för mycket av :) kram

Svar: Nej synnerligen inte! Speciellt om man har tre veckor kvar till semester efter denna! Och tack! :) KRAM
Jenny Lina Carlsdotter

2014-06-25 @ 09:33:58
URL: http://Www.angusfoto.blogg.se
Postat av: Ellinor

Vardagslyx mitt i veckan är det allra bästa. Små ting som kan förgylla en till synes helt vanlig tisdag. Fint!
På tal om fint sedan - så fin du blev i håret!
Önskar dig en minst lika härlig onsdag.
Kram

Svar: Tack kära du! och ha en fin onsdag, du med! Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2014-06-25 @ 11:06:49
Postat av: Sofia

Ett frisörbesök måste jag också få till! Helst igår...

2014-06-25 @ 15:05:57
URL: http://www.intheheadofs.se
Postat av: inger

Å vad fin du blev i håret, skall bli spännande att se i verkligheten.
Kram Ma

Svar: Åh vad roligt att du kommenterar mammi! Puss på dig!
Jenny Lina Carlsdotter

2014-06-25 @ 20:09:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0