Julihelg

 
I fredags tog jag en löprunda och ett styrkepass efter jobbet. De var de mest långsamma sex kilometer jag någonsin sprungit, men jag var jädra nöjd ändå. För det var väldigt varmt och jag var väldigt trött. Efter styrkepasset blev jag ännu tröttare. Så trött att jag inte orkade laga mat utan hämtade sushi. Och tackade nej till alla kvällsaktiviteter till förmån för soffan. Ibland måste man bara ta det lugnt för sig själv.
 
 
...för på lördagsmorgonen fick jag nämligen celebert besök. Lillmyran aka Sallan och hennes far kom nämligen på besök! Som jag har väntat! Vi lekte i Stadsparken, åt lunch på uteservering och hängde på Stora Holmen där vi åkte tåg, klappade diverse djurbebisar och hängde i sagohuset. Mäkta mysigt. Och så drack jag och Sallans pappa en massa kaffe och pratade om livet. Hur mysigt som helst. 
 
 
När det celebra besöket hade begett sig tillbaka till Södermanland kom pappa Carl och min ömma moder och hämtade mig och katten jag tagit hand om under deras semester. Det bar av till småstaden där min ömma moders rabatt hade exploderat i massor av olika färger. 
 
 
Efter en middag på terassen (färska rödbetor, så himla mumsigt) var jag tvungen att stå på trappen och njuta av den brinnande himlen. Pappa Carl och jag stod där och bara tittade. Fint. 
 
 
Efter ett storsov, förmiddagshäng och lunch på stan var det dags att besöka min fina lilla mormor. Jag plockade en fin bukett av explosionerna i rabatten. Det var både lila och vit lavendel i buketten, så nu doftar det ljuvligt hos lilla mormor, förhoppningsvis. 
 
 
Ut på landet till syrran ber det sedan. Det stod bröllopsfix på schemat. Och djurgos såklart, som alltid.
 
 
Och så provsprang jag lite i mina nya skor. Nu ska jag lära mig att springa "barfota" på framfoten. Jösses, vad snabb jag kommer att bli!
 
 
Efter slit på logen bjöds det på middag. De andra mumsade på grillad struts och kalkon, men jag nöjde mig med morotsbiff och halloumi. Det gick inte av för hackor, det heller.
 
 
Vädret var inte med oss som det har varit senaste veckan, men lite regn är bra det också. Och himlen var vacker på sitt sätt, på söndagen med. Sedan åkte jag hem och sov i mitt gamla flickrum. Nu är det bara en enda fjuttig jobbecka kvar, och sedan kommer den efterlängtade semestern. Känns nästan overkligt.
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Oh, vilken fin och mysig helg du haft. Roligt att du delar med dig av tankar och upplevelser, men framförallt alla fina bilder.
Önskar dig en fortsatt fin sista arbetsvecka - snart semester!
Kram

Svar: Tack, fina du! Detsamma! Log av #hebringsmepancakes. :)
Jenny Lina Carlsdotter

2014-07-14 @ 09:18:26
Postat av: Ellinor

Haha! Ja, snudd på bättre än #hebringsmeflowers ;)

Svar: Haha ja!
Jenny Lina Carlsdotter

2014-07-14 @ 14:45:50
Postat av: Angus

Så himla mysigt! Snygga skor!!

Svar: Tack! De är mest för att jag ska bli sketabra på att springa, men det är bra att de är snygga också! :(
Jenny Lina Carlsdotter

2014-07-14 @ 20:01:03
URL: http://angusfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0