I ♥ Eco

 
Jag köper i stort sett uteslutande eko nuförtiden. All mat, mycket av hudvård och hårvård och nu har jag även testat ekologiskt smink (den HÄR och den HÄR bland annat, blir nog ett köp snart). En ny studie visar att ekologisk mat är nyttigare. Mer vitaminer och antioxidanter och mindre bekämpningsmedel. Jag känner lite att det är sunt förnuft? Och vem vill äta mat som är besprutad med en massa kemikalier? Vem vill äta kött, mjölk och ägg från djur som har lidit i små utrymmen och proppats fulla med antibiotika? Och vem vill äta mat som har besprutats så mycket att både miljö och människorna som jobbar med skörden eller nära den blir sjuka? Jag känner lite att om man känner att man måste ha vetenskapligt bevis för att byta till eko, då är man en riktig skeptiker. Men det är kanske bara jag. HÄR hittar ni en lista på produkter man ska prioritera om man inte helt vill lägga om till eko, HÄR hittar ni mina tankar kring platsbantning och ett giftfritt hem, HÄR kan du läsa om växter som rensar ditt hem från gifter helt naturligt och HÄR kan du läsa mer om ekologisk märkning. Färdigrutet.
 

Kommentarer
Postat av: Angus

Jag håller med Jenny! Även om jag inte är lika "duktig" som du så är jag en bit på väg! Tycker det känns bra

Svar: Ärsch, det handlar inte om det. Det handlar om ett tänk. En medvetenhet. Och den har du och du är visst duktig!
Jenny Lina Carlsdotter

2014-07-15 @ 16:23:30
URL: http://angusfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0