Helsingborg-Helsingør

 
Både Helsingborg och Helsingør är bedårande städer. Med Sofiero i Helsingborg och Kronborg slott i Helsingør (som jag besökte HÄR), med vattnet emellan dem och den korta lite mysiga färjeturen som bara tar 20 minuter, med massor av mysiga uteserveringar och två söta hamnar. Den perfekta dagsturen från sommarhuset i Halland. Vi åkte en full bil och kom tillbaka med en ännu fullare. På hemvägen fick passagerarna sällskap av drickbart till sommarens stundande bröllop. En underbar dag där jag drog in havslukten djupt i lungorna, njöt av danska och skånska i öronen och "utomlandskänslan" i att åka till ett annat land för en liten stund. 
 

Kommentarer
Postat av: angus

du gör så mycket skoj jenny!!
ja nu är vi redo för embryo!

Svar: Haha, vad bra att du påminner mig om det, ibland tycker jag att jag aldrig gör något...
Ja embryo, komsi, komsi!
Jenny Lina Carlsdotter

2014-07-01 @ 22:33:34
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Lotta

Å, tycker om båda! Så roligt att åka dit. Tycker också du gör så mycket skoj hela tiden! Härligt.

KRAM!

Svar: Tack Lotta. Jag försöker förgylla vardagen nu speciellt, då jag inte går på semester förrän i slutet på juli! :) KRAM
Jenny Lina Carlsdotter

2014-07-02 @ 02:51:13
URL: http://www.charmigacharlie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0