Den här bloggen

 
Ja, det blev några dagars paus här. Jag vet inte riktigt. Har känt under en längre tid - då och då - att det inte är så kul längre. Har känt mig snudd på larvig. Fast samtidigt är det ju så kul. Jag har lärt känna så många underbara tjejer här. Snudd på tio tjejer har jag blivit vän med "i riktiga livet" på grund av den här bloggen. Samtidigt börjar jag känna mig mer exponerad här. Konstiga, närgående frågor om mitt privatliv. Som om det var min plikt att delgöra om allt i mitt liv. Nej, det är det inte. Men. Jag började blogga för att fokusera på det postiva i livet. Och det hjälpte mig igenom några svåra år. Och jag älskar att blogga. Så nu har jag gått runt och funderat och kommit fram till en lösning tillsvidare. Jag kommer att bli mindre personlig här. Blogga om mat mest - det jag älskar att blogga mest om och som ändå verkar mest populärt hos er som läser. Kanske lite inredning. Men annars tar jag några steg bort ett tag. Kommer nog inte heller blogga lika ofta. Ibland känns det som en plikt att blogga varje dag, som något jag måste. Och det är ju inte heller kul. Men jag älskar ju att fota mat och blogga om det, älskar att prova nya restaurnager och recept och blogga om det. Älskar att få input från er som kommenterar. Även om ni som kommenterar är en väldigt liten del av alla som läser - vilket jag också tycker är lite tråkigt. Det roliga med bloggar är ju mötet mellan den som skriver och de som läser. Men i alla fall. Från och med nu blir det en lite modifierad blogg. Men jag hoppas att ni följer med ändå?
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Så klart att jag hänger kvar! Gillar att läsa om allt du skriver, men förstår mycket väl att det lätt kan bli allt för privat. Efter fem år stängde jag tillslut ner min egen blogg. Vi får se vad som händer framöver, men just nu känner jag inte att det var rätt, inte i den form den en gång var i alla fall.

Vi måste se till att boka in den där helgen framöver också...Tiden springer som bekant iväg alldeles för fort och nu är våren (och snart sommaren) här med allt vad det innebär.

Kram vännen

Svar: Härligt! ja, men som tur är har jag dig på fb och insta så jag får min Ellinor-dos! :)
Ja, vi måste verkligen planera! Och mina helger börjar sina lite så låt oss höras om en helg! KRAM
Jenny Lina Carlsdotter

2014-04-15 @ 09:49:42
Postat av: Angus

Blogga ska vara roligt och på dina villkor! Suget går ju upp och ner, just nu känner du så här och då kör du på det ett tag :) har du tagit den där bilden nu? Blommar det så vackert nånstans as we speak?

Svar: Tack, Anna! Den är från förrförra helgen i Kungsträdgården, blommar säkert mycket mer nu. Den finns med på ett annat inlägg längre ner också! :) kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2014-04-15 @ 13:57:26
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Angus

Blogga ska vara roligt och på dina villkor! Suget går ju upp och ner, just nu känner du så här och då kör du på det ett tag :) har du tagit den där bilden nu? Blommar det så vackert nånstans as we speak?

2014-04-15 @ 13:57:27
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Miss Marie

Samma känslor här, men än så länge gnatar jag på. Har inte riktigt någon inspiration liksom. Blogga ska ju vara kul, som du säger!

Svar: Jag älskar din blogg! Så härliga bilder, härliga färger, härliga svep, roliga recept, ja härlig helt enkelt! ;)
Jenny Lina Carlsdotter

2014-04-15 @ 17:24:31
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com
Postat av: Vingar i Skåne

Din blogg har blivit en härlig, positiv del av mitt liv (låter så stort när jag skriver det). Jag tycker så mycket om att "komma på" att jag ska se om/vad du postat sedan sist. Du inspirerar och delar med dig av vackra, tänkbara och goda saker.
Bra att du följer din känsla. Jag kommer självklart alltid vilja ha mer. Men nu blir din blogg mer som lördagsgodis. Heja dig Jenny

Svar: Tack, snälla du! Jag ska ge lördagsgodis så ofta jag kan! Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2014-04-15 @ 21:24:05
Postat av: angeliqe.blogg.se

Såklart jag stannar kvar. Jag får ju en del av ditt privatliv på riktigt. Det är fint! :) Jag tycker du gör rätt vad du än väljer att göra. Kram <3

Svar: Tack kära du! Och absolut, du har en del av mitt privatliv oavsett! ❤️ Kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2014-04-15 @ 22:23:46
URL: http://angeliqe.blogg.se/
Postat av: Lotta

<3 <3

Såklart!!!

Och man ska skriva om det som känns ok, känns bra. Och så ofta som man vill. Jag bloggar max två ggr i veckan. Kan längta att lägga upp bilder, planera, fundera på vad jag ska skriva. Har dragit ner mitt eget krav också att jag måste sitta varje dag framför datorn eller kommentera. Lusten måste finnas där, det känns och syns annars (inbillar jag mig). Att blogga ska kännas spännande, roligt och så där att man laddar upp nästan.

Gillar din strategi!

xo

Svar: Tack för dina fina ord, Lotta. Som vanligt har du så rätt, så rätt! KRAM
Jenny Lina Carlsdotter

2014-04-16 @ 04:10:11
URL: http://www.charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: Lotta

<3 <3

Såklart!!!

Och man ska skriva om det som känns ok, känns bra. Och så ofta som man vill. Jag bloggar max två ggr i veckan. Kan längta att lägga upp bilder, planera, fundera på vad jag ska skriva. Har dragit ner mitt eget krav också att jag måste sitta varje dag framför datorn eller kommentera. Lusten måste finnas där, det känns och syns annars (inbillar jag mig). Att blogga ska kännas spännande, roligt och så där att man laddar upp nästan.

Gillar din strategi!

xo

2014-04-16 @ 04:10:51
URL: http://www.charmigacharlie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0