The things I do for food. Marions Gastro Diner.


I söndags var jag aningens trött efter lördagens examensfest. Vi bestämde då att mina danströtta fötter och sömnbristande huvud skulle få sig en riktig (veggie)burgare. Vi tog därför bussen från Kungsholmen över till Hornstull för att prova det mycket omtalade och hypade Käk. Vi åkte alltså dit enkom för detta ändamål. När vi kommer fram är det - trots att det på dörren står att det ska vara öppet alla dagar 11-21 - tokstängt. Jag har vid det här laget ett blodsocker i botten och börjar känna en sakta matpanik sprida sig (detta är anledningen till att jag börjat käka krom, mina blodsockerfall är ibland ungefär som den grekiska ekonomin). Tänk, tänk, tänk. Och då kommer  jag på det. Det där stället på Kungsgatan som jag gått förbi hundra gånger men aldrig provat. "Ett tjejnamn och diner, du vet", som jag förklarade det. Sagt och gjort. Ner i tunnelbanan fort som bara den och in till city. Via Friday's bara för att kolla om det fanns veggieburgare (svar: nej) hamnade vi då till slut i ett bås på Marions Gastro Diner. Där vi blev serverade burgare med extra allt. Segerns sötma. Eller i detta fall: segerns sälta. Och flott. Jag fick en kikärtsburgare med ost, dressing OCH lökringar. Och så frites på det. Flött är gött!
 
Marions Gastro Diner, Kungsgatan 37, Stockholm, 08-546 110 00
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Det var ingen dålig burgare.
Min bästa burgareupplevelse hittills är fortfarande Berlin Burger International - rekommenderas om du har vägarna förbi den tyska huvudstaden ;)
Kram

Svar: Haha, det är så lustigt för jag tänkte just på det när jag skrev det här inlägget! :) Jag ska verkligen prova det nästa gång jag besöker Berlin! Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2013-10-29 @ 09:50:25
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Miss Marie

Mmm, så gott det låter! :)

2013-10-29 @ 15:31:19
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com
Postat av: lollo

hur smakade själva "kikärtsköttet"? Drar dit ikväll och vill ha vegetariskt men den ser lite trist ut.. Var den smaklös eller spännande? :)

Svar: Det smakade kikärtor men med kryddor. Jag tog ju en specialare, den vegetariska har ju örtyogurt till så jag tror den smakar mycket. Ha så kul ikväll!
Jenny Lina Carlsdotter

2014-03-22 @ 14:15:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0