Une soirée française


Jag har hoppat av mina franskastudier, då de krockar med diverse andra åtaganden i mitt liv. Men jag har planer på att hoppa på igen i framtiden, eller att läsa en annan dag i veckan. I alla fall. När jag kom till min franskaklass - som hade läst ihop i flera år när jag äntrade - hade de bokat en resa till Bordeaux. I våras åkte de så dit, och igår var jag bjuden på en kväll där de berättade om den resan. Och gud vad söta de är! De hade dukat upp med trikolorens färger, komponerat ihop en trerätters fransk (lite felstavad, men det var ju bara charmigt) meny med matchande viner från Bordeaux och gjort ett häfte med massa information och bilder från resan. Under middagen visade de ett bildspel och videor från resan och berättade om sina äventyr och upplevelser. Det var en fin kväll. Så fint att de i gruppen - med deltagare från tjugoårsåldern ända upp långt förbi pensionsåldern och från vilt skilda bakgrund - är så sammanhållna och fina mot varandra. Jag saknar dem lite...
 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Så fint! Vilken grupp, och vilken resa. Jättetrevligt att ha en kväll tillsammans och dela med sig, minnas. Förstår att du saknar...

Och nu skiner solen, kalkonen puttrar i ugnen. Bubbel i kylen. Jag ska göra sallader, handlat färska bönor som ska få ångkokas lite med lite olivolja på....stuffing som är makens specialitet är klar och ska piffas till lite. Äppelpaj in the making - massor av äpplen och kanel.

Jag sippar på en Campari och hoppar mellan olika böcker. En av de skönare torsdagarna jag vet, Thanksgiving.

KRAM <3

Svar: Oj vad härligt det låter!!! Jag önskar dig en underbar Thanksgiving och massa avkoppling, mys och kärlek med nära och kära! KRAM
Jenny Lina Carlsdotter

2013-11-28 @ 18:40:03
URL: http://www.charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: Angus

Nej va gulligt! Härlig grupp, blandat är alltid bäst! Jag är fullproppad i helgen! Middag, mingel och fotografering. Men självklart blir det adventsfikat snart :) älskar fika

Svar: Ja, verkligen! Låter som en mycket härlig helg! Min är också fullproppad, men tänkte att vi kunnat sammanstråla på marknaden, ibland är ni ju i småstaden också. :) Men då siktar vi på adventsfika. MYYYYYS! :) Puss på nosen, min vän!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-11-28 @ 22:29:04
URL: http://angusfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0