Örebro saluhall

 
Samma dag som jag flög till London hade Örebro saluhall sin premiärdag. Jag hann förbi för att snabbt köpa med mig lite mexikanskt till lunch, men hann inte se mycket mer. I fredags kom jag åter, men hade tyvärr precis som första gången väldigt bråttom. Jag funderar på att käka en fredagsmiddag där den här veckan, vi får se. Örebro saluhall är underbart modern och mysig. Det finns mexikanskt, ryskt, italienskt, japanskt och grekiskt, baklavabageri såväl som "vanligt" bageri, köttdisk, ostdisk, fiskdisk och en massa, massa mer. Här finns både "restauranger" att köpa mat från och äta i foodcourten och mer diskliknade butiker att köpa mat med sig hem. Precis som det ska vara i en saluhall. Här finns också Brödernas (som står bakom saluhallen) restaurang och Brödernas bistro, som båda är öppna till 23.00. Allt detta ger Örebro en storstadstouch och får mig att känna mig lite som om jag är på semester. Jag älskart. I fredags köpte jag med mig lite ostar och helgens dessert i form av baklava med valnötter. Vad det blir nästa gång får vi se. En sak är dock säker: här kommer ni hitta mig ofta!
 
Örebro saluhall, Victoriahuset, Kungsgatan 15, Örebro
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Underbart!
Precis som jag nämnde när skrev om detta sist, såg jag fram emot öppningen av Borås dito. Den öppnade häromveckan, men vilken besvikelse sedan. Saluhall? Nej, snarare salubutik. En väldigt liten lokal där tre, sedan tidigare redan befintliga "stånd" gått samman. Har man vägarna förbi kan man absolut passa på att kika in. Tyvärr ligger lokalen lite off och de hade inte mycket att locka med. Förhoppningsvis går det bra för dem så att de med tiden kan väcka. Tror dock att de kommer att få det tufft...Får hålla tillgodo med Göteborgs dito istället när det beger sig :)
Kram

Svar: Nej men vad synd! Här har det kommit massor av nyheter, så jag är mycket nöjd. Hoppas fler butiker i Borås (och från andra ställen) får upp ögonen för er hall så att den växer och blir bättre.... Tråkigt när det inte blivit som man tänkt sig. Du får helt enkelt komma hit och checka in vår! :) Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2013-05-20 @ 09:35:54
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Angus

FInt som snus!
haha rolig länk du skicka, det är ju lite så jag gör med Sue Ellen väl? i hennes fina utklädningar, har tagit tre till som väntar på att komma upp. han nr 4 tror jag är han som jag fick inspirationen av till att börja. Tyckte jag kände igen hans vackra nuna

Svar: Ja, eller hur? Tänkte direkt på dig när jag såg det! :) Ska bli spännande att se "vem" Sue Ellen är härnäst! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-05-20 @ 22:11:12
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Miss Marie

Hit ska jag nar jag kommer hem harnast!

Svar: Det tycker jag verkligen!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-05-21 @ 15:17:16
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0