Kristi Himmelsfärdsdag

 
Åh vilken underbar dag det var igår! Jag fick en chock när jag gick utanför dörren då jag insåg hur varmt det var. När jag och Anna satte oss på Paolo's uteservering för att mumsa pizza visade termometern på 21 grader. Vid tvåhugget började det regna lite smått men vi lät oss inte bli skrämda av det. Glada i hågen gick vi och köpte glass (igen GB, bra jobbat med laktosfria struten!) som vi avnjöt med slottet som kuliss. Tänk, vad mycket lite värme, en sovmorgon och en ledig dag (och en fin vän att dela den med) kan göra för humöret. Nu kör vi veckans sista arbetsdag! Trevligt veckoslut, kompisar!
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Vilken härlig dag - perfekt sådär "mitt-i-veckan-extra-ledig-dag-lyx"
Även om min lediga dag mest ägnades åt nödvändigt ont så som städning, tvätt och en välbehövlig rensning av garderoben, var det ändå en riktigt skön dag. Känns bra att ha fått gjort allt ovan nu när jag tar helg på riktigt. Men först skall denna arbetsdagen klaras av!
Kram

Svar: Ja, men det är skralt på jobbet med folk, alltså. Igår kväll ringde en vän mig och frågade om hon fick komma och hälsa på idag. Jag svarade förvånat att det inte gick eftersom jag skulle jobba. Hon frågade lika förvånat varför. Tydligen är många i den privata sektorn lediga idag (utan att behöva ta semester). Inte vi statligt anställda! Och inte ni i textilbraschen, då! :) Ha en bra dag, jag gissar att den blir lugn, som min nog blir. Tårta igen idag dock, det tar aldrig slut här! :) Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2013-05-10 @ 07:47:06
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Angus

tack för sist!! :)
herre vilka långa ben jag fick på bilden!! De är ju iof rätt långa, goofy kan bli mitt nya nickname!
trevlig helg älskade vän! Kram

Svar: Ja, jag tänkte att den lägger jag upp eftersom du tyckte de såg feta ut på den andra (dummis, inte alls sant!). Puss på nosen!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-05-10 @ 13:17:29
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Ellinor

SV: Vi är inte heller särskilt många här idag - lugnt och skönt med andra ord. Då jag inte hade några speciella planer för dagen kände jag dock att jag hellre spar den semesterdagen till någonting bättre. Tänkte dock unna mig lite flex i alla fall :)
Kram

2013-05-10 @ 13:24:10
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0