Paolo's

 
Jag har ett längre tag velat prova Paolo's då jag bara hört gott om stället. Och det förstår jag. Här har vi ett etablissemang som verkligen har satsat! Inredningen är perfekt, det känns som om man klivit in på ett hippt bistro på Manhattan, inte på Drottninggatan i Öret. I april 2012 öppnade den första enheten av Paolo’s på Elite Stora Hotellet i Örebro. Paolo’s är ett nytt café- och restaurangkoncept som har sina rötter i den italienska mattraditionen. Konceptet handlar om en livsstil; ”från morgon till kväll”, och erbjuder det bästa från det italienska köket. Maten är god, personalen trevlig och de serverar en det där lilla extra, som en hel rad olika oljor, vinägrar och vinegretter och otroligt gott bröd före maten. Paolo's serverar antipasto, pizza, ett fåtal pastarätter, sallader och diverse mackor. Det får två tummar upp från mig. Det enda minuset var vitpepparn i kvarnen. Ser jag en stor pepparkvarn antar jag alltid att det är svartpeppar. Så också denna gång varför jag körde runt rejält på min pizza innan jag insåg att det var vitpeppar. Jag är näpperligen ett fan av vitpepparn. Den kan sticka tillbaka dit den växer, så att säga. Annars: Paolo's - två stora tummar upp!
 
Paolo's, Drottninggatan 1, Örebro, 019 15 69 40
 
 

Kommentarer
Postat av: Miss Marie

Jag gillar också Paolo's, framför allt för att det är så mysigt där inne! Som du säger känns det inte som om man är i Örebro! :) Jag har inte provat deras pizza men måste nog göra det.

Svar: Ja, det var bl.a efter ditt tips jag blev sugen! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-02-19 @ 08:31:54
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Vilket ställe! Det ser verkligen jättetrevligt ut och inredning faller mig verkligen i smaken ;)
Det är så roligt att läsa om alla dina restaurang- och cafétips. Synd bara att jag inte bor i "rätt" stad och kan testa dem alla :)
Kram

Svar: Du får komma hit ofta! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-02-19 @ 08:59:17
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Angelica

Men hallå! Vad är detta jag har missat?!

Svar: Det finns kvar! :) Kom in så bränner vi av det någon dag! Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2013-02-19 @ 18:17:23
URL: http://angeliqe.se
Postat av: maria at inredningsvism

WOW vilka sköna bilder:) din blogg är alltid så inspirerande.

Vill du se en härlig webshop..kolla in min nya bloggpost:)

Ha en kanonvecka

LOVE Maria från inredningsvis.se

2013-02-24 @ 23:08:21
URL: http://inredningsvis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0