"Att bo i Sverige är som att vara i hop med en psykopat"

 
Citatet i rubriken kommer i från Amanda och Hannahs podcasts. Jag är nog inte beredd hålla med till 100 %, av både den ena och andra anledningen, men de har en poäng. Att man hela tiden tror att det ska bli bättre, att i morgon är han snäll (solen lyser/våren kommer/regnet slutar) och även om det sällan händer så blir man alltid lika överraskad när det inte blir så. Ni får lyssna mer för att fatta deras resonemnag. Så när psykopaten är glad måste man själv vara glad (övertydigt, men: när det väl är fint och sommar får man passa på att njuta). Lite så kände jag igår. Så jag tog årets första efter-jobbet-motionsrunda. Visst, jag har kört pass och gymmet efter jobbet, men inte tagit mig ut och tränat. Det var givetvis underbart. Jag tog en sväng i Ekobutiken i Stadsparken, rundande Wadköping, gicks längs med Svartån och insöp våren vid Hamnplan. Det var inte en lång runda, men det var härligt! Japp. Sedan gick jag och köpte mineralvatten och citron och gick hem och käkade söndagens pannkaksrester. Gött.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ma

Vilka vackra bilder. Kul att du kan träna igen! Örebro är verkligen en vacker stad när man lär känna den. Du har tagit så många vackra bilder från alla årstider se du flyttade dit. Du har verkligen "botaniserat" i Öret, vi hörs.
Kram Ma

Svar: Tack Mammi! Det är kul att bo i Öret! Vi får ta en prommis ihop någon gång! Ses i helgen! Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2013-05-14 @ 10:18:15
Postat av: Annika

Jg blir full i skratt av din rubrik. Ja, det stämmer nog rätt bra det där :-)
Jättefina bilder också, och sååå vårliga!!!
Kram!!

Svar: Haha, eller hur? Fast jag har ju som sagt snott det... :)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-05-14 @ 13:30:38
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0