Nyttiga pannkakor och sylt

 
Jag har ju blivit lite nyfiken över vad de här proteinpannkakorna man ser titt som tätt på instagram egentligen är. Jag har kollat lite, och proteinpannkakor verkar vara ägg, banan och jordnötsmör, oftast. Jag gillade ju det i somras (då det kallades bananpannkaka), men de blev ju inte så jättelyckade. Igår provade jag igen. De blev istället jättebra! Och goda! I konsistensen är de precis som amerikanska pannkakor - fast utan mjöl och mjölk vilket är bra i min bekantskapskrets där det förekommer en del allergier. Jag stavmixade bara en banan med två ägg och en och en halv stor matsked jordnötsmör. Sedan gjorde jag värdens lättaste och godaste rårörda sylt: jag mixade tre färska fikon med en näve hallon. Pannkakssatsen ovan gav tre pannkakor, och jag som äter väldigt mycket trodde inte det skulle räcka. Men eftersom ingredienserna är väldigt mättande är pannkakorna dito. Jag blev proppmätt (då lade jag till vispgrädde också, i och för sig). Jag gillar generellt inte att äta sött till middag, men ska jag äta sött blir valet uteslutande pannkakor. Jag har ju också bloggat om pannkakor både en, två och fyrtionio gånger. Detta kan ju vara ett lite nyttigare alternativ. Och ett sätt att inte behöva steka lika många (hur många "vanliga" pannkakor jag äter? Ja, åtta, kanske?). Proteinpannkakor får två tummar upp av Jenny Lina Carlsdotter. 
 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Älskar pannkakor och jag älskar att jag har en pannkaksvän i dig!

De här verkar perfekta!

KRAM

Svar: De var faktiskt riktigt mumsiga! :) helgfrukostpotentiall!
Kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-03-21 @ 01:58:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0