Glimtar av min hemstad

 
Örebro. Öret. Örebronx. Pennybridge. Eller Sveriges Tråkigaste Stad, som Filip och Fredrik en gång utnämnde den. Kärt barn har många namn. Jag gillarn. När jag bodde i Paris promenerade jag ofta genom staden. Själv, i lugn och ro. Hittade nya gator och restauranger och torg och trädgårdar. Idag gjorde jag samma sak i min nya hemstad. Även om jag har varit här så mycket hela min uppväxt är det mycket jag aldrig tänkt på, mycket jag aldrig upplevt eller sett. Under dagens promenad promenerade jag därför både förbi det jag så många gånger redan sett, men med extra skarp blick, och förbi det jag aldrig tidigare sett. Glimtar av denna promenad ser ni ovan, tagna med min kära nya ajfån.
 

Kommentarer
Postat av: Angus

Ush för nyårsdagsångest!!! Vi kanske skulle ses i helgen?

Svar: Ja, kanske det. Vill gärna men ska kanske till småstaden. Höras? Kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-01-02 @ 18:45:07
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Sofia

Jag tycker Örebro är fint. Men det är en stad jag aldrig har spenderat mycket tid i...mest för att det ligger åt 'fel' håll eller vad man ska kalla det. Eskilstuna och Västerås kändes alltid mycket lättare att åka till när jag bodde i Sverige. Men Örebro är finare, och känns mer som en ordentlig stad. Förstår att du gillar det!

Svar: Ja, jag hatade det (eller i alla fall ogillade det) när jag växte upp. Jag äslakr det inte än, men det växer på dig dag för dag. Det är faktiskt mycket vackert. Och har växt sedan Filip och Fredrik avlade domen. :)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-01-02 @ 19:58:09
URL: http://withsofia.wordpress.com
Postat av: Sofia

En himla fin stad! Har dock bara varit där några fåtal gånger. Det var alltid mer lockande att åka en timme åt andra hållet, till Stockholm.

Svar: Det förstår jag! När jag var yngre åkte vi ofta till Stockholm också. Öret var inte alls lika lockande då. Och jag tror faktiskt att det inte var lika kul då. Det har växt, fårr fler klubbar, restauranger, större kulturellt utbud osv. Det är kul!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-01-04 @ 11:02:06
URL: http://www.intheheadofs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0