Helg på en vardag


Jag har ju bloggat om det förrut. Att jag när det känns lite svårt att orka med gör helg på en vardag. Så också igår. Med en liten ostbricka för en och ett glas vin kurade jag ner mig i soffan med en filt. Jag hade fått hela senaste säsongen av Sons of Anarchy av en snäll kollega i julklapp, och det hade ju knappast kunnat komma lägligare. Jag riktigt rös av välbehag över att jag hade avbokat de ursprungliga planerna och äntligen fick slappna av lite. Så att jag skulle klara av monsterdagen som avslutar h-vetesveckan. Då ringer telefonen. En av mina överordnade skulle möta upp en viktig gäst som kommit från utlandet. Jag hade bokat hotell och middag på en restaurang. Och skickat min kollega till fel hotell. Han sprang runt på stan och kollade varje hotell efter gästen. Och när jag väl kunde rätta till mitt misstag hade den viktiga utländska gästen lämnat sitt hotell. KRIS. Jag ringde runt hit och dit som en galning och var plötsligt mer stressad än någonsin. Oh, well. Till slut ordnade det sig och det har aldrig varit mer uppenbart att jag behöver julledighet. Min hjärna har slutat jobba. Nu kör vi sista dagen och sedan så. Efter helgen och alla aktiviteter är det äntligen jul och den har aldrig varit mer välkommen än i år. Hallelulja! Trevlig fredag, kompisar!
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Jag har sagt det många gånger förr, men det tåls att upprepas; du måste vara drottningen av vardagslyx! Du är så duktig på att sätta guldkant på i detta fall en helt vanlig torsdagskväll. Hoppas nu att denna fredag och efterföljande helg förflyter väl och att du snart kan njuta av en lite längre ledighet. Hur länge ska du vara ledig?
Stor kram

Svar: Jag har tagit ut flex och semester så att jag är ledig till den 7 jan. Ska bli så skönt! Du med?
KRAM!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-12-20 @ 11:14:16
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Ellinor

SV: Jag kommer att jobba hela jul och nyår. Misströstar dock inte. Några extra lediga dagar får jag ju och det räcker ;)

2013-12-20 @ 11:52:12
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Jen

Bra tips!
Nåt jag tar med mig i tanken, då jag borde unna mig själv det mer!
Är alldeles för hård mot mig själv ibland. Känner ofta att jag liksom inte "har rätt" att unna mig nåt (vad det nu än är) om jag inte har gjort mig förtjänt av det - PÅ RIKTIGT :P

Ha en toppenfin fredag!

Svar: Eller hur? Och ofta blir det inte helg på helgen heller, så att säga.. Ha en fin fredag du med!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-12-20 @ 13:33:21
URL: http://www.misshart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0