Green matmarknad

 
I skuggan av Turning Torso i Malmö hittar man Green. Den 1 400 kvm stora butiken är en upplevelse för alla sinnen. Här kan man shoppa loss i Greens egen saluhall. Här hittar man färska, närodlade och ekologiska frukter och grönsaker samt en 30 meter lång delidisk med fisk, chark och ost, plus nybakat bröd och nyrostat kaffe från Greens eget rosteri. Och det bästa av allt: Allt du ser här är noga utvalt och antingen närproducerat, ekologiskt och/eller miljömärkt. Naturligt, gott och inga onödiga E-nummer. I samma byggnad hittar man också en restaurang som lagar mat på överbliven eller lite skadad mat från affären samt en second hand butik som kör med ett återvinningskoncept där dina inlämnade kläder blir till kredit att shoppa för. Miljötänk när det är som bäst. Jag - som är ett stort fan av Whole Foods (som HÄR) stormdiggar Green. Jag passade på att shoppa upp mig på saker jag köper dyrare här hemma. Ja, glömde jag säga det? Green har nämligen lägre priser än andra, liknande affärer också. Hoppas detta kommer till Öret. Tummar och stortår upp för Green!
 
Green Matmarknad, Västra Varvsgatan 42, Malmö
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Vilket paradis! Om jag skulle få välja att shoppa vad jag ville, skulle valet 9 gånger av 10 falla på mat (den tionde gången på skor ;)) Påminner väldigt mycket om Whole Foods, mera sådant runt om i vårt avlånga land tack!

Svar: Ja verkligen! För mig, sju gånger av tio, de andra böcker, böcker och lite kläder och skor! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-08-20 @ 11:28:29
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Ellinor

SV: Men HUR kunde jag glömma böcker!? Ok, 7 gånger av 10 för mig också då (skor, böcker och träningskläder). Resor räknas väl knappast in?
Vad läser du i höst?

Svar: Jag läser fortfarande katarböcker! :) och Game of Thrones. Hoppas kunna börja läsa "riktiga" bäcker i okt-nov sådär... :) "Felicia försvann", Malmö maffia-boken (tror det heter Maffia kort och gott), Den där boken som heter något med Paris underjord som du tipsade om är några som ligger och väntar...Och du?
Jenny Lina Carlsdotter

2013-08-20 @ 12:01:50
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Ellinor

SV: Åren i Paris? Riktigt bra. Efter att ha läst den boken och nu också sett The great Gatsby måste jag självklart läsa boken också!
Vi har precis börjat kolla på Game of Thrones så kanske att jag tar mig an böckerna efter det också. Annars blir det väl till att plöja igenom allt det som står och väntar i bokhyllan.

Svar: Nej inte Åren i Paris. Underjordiska timmar (var tvungen att gå till din blogg och leta upp den). Fick den av en vän som sa att den utspelar sig i Paris. Har inte hunnit läsa än, dock, som sagt... :)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-08-20 @ 13:18:26
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Sv: Oh, Delphine de Vigan, ja den måste du läsa! Likaså No och Jag. Hennes böcker är fantastiska. Hjärtskärande men vackra.
Vi får dra igång en virtuell bokcirkel eller liknande i höst! Det hade varit fint :)

2013-08-20 @ 15:36:13
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Jenny

Wow, dit vill jag åka!!

2013-08-21 @ 03:57:08
URL: http://jennyslondon.com
Postat av: Silvia

Fin blogg. Kika in på min :D

2013-08-21 @ 20:40:15
URL: http://www.nattstad.se/SilviaS
Postat av: Johanna - Tillvaron.se

Helt sjukt bra. Borde vara ett fungerande koncept överallt i landet. Folk känns ju ändå väldigt medvetna nu för tiden... känns också som att det borde finnas något liknande i Stockholm, eller? Får ut och leta...

Svar: Ja men visst! Jo, det finns ju det där i vasastan. Kommer inte ihåg vad det heter. Ligger i "Sibirien". mat kanske kort och gott? Jag vet att jag har bloggat om det... fast det är inte alls lika stort dock....Och inte lika billigt. Men alltid något!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-08-23 @ 12:45:51
URL: http://tillvaron.se/johanna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0