Whole Foods Market

 
Förra gången jag var i London för två år sedan insåg jag att Whole Foods fanns i England. Jag hade tidigare bara stött på det i USA. Jag ÄLSKAR Whole Foods. Jag tänkte då, för två år sedan, blogga om det. Men när jag kom hem och skulle kolla igenom fotona hade jag så många att jag helt enkelt inte orkade sålla (jag gick bananas där inne och ville fånga allt härligt på bild). Så det blev inget inlägg. Men det blir det nu. Jag gick bananas denna gång också, men bland varorna. Det blev en hel del Clippers-te (till en tredjedel av priset jag betalar i Öret), protein- och rawbarer, vaniljpulver och massa annat göttigt. Så härligt att vara omringad av bara bra, naturliga, ekologiska och i många fall rättvisa och närproducerade produkter. Dessutom passade vi på att ta en lunch i foodcourten som hade mat med influenser från bland annat Mexico, Korea, Japan och USA. Whole Foods finns på lite olika platser i London och Storbritannien, men vi besökte det på Kensington High Street. Tipptopp! Har du inte varit där föreslår jag starkt att du besöker det nästa gång du är i krokarna. Jag hoppas, hoppas, hoppas att det kommer till Sverige snart. Det eller Trader Joe's. Det vore hemmelriket, det.
 
Whole Foods Market, The Barkers Building, 63-97 Kensington High St, London, W8 5SE
 

Kommentarer
Postat av: Miss Marie

Åååååhhhh, sååååå goooooott!

2013-05-07 @ 09:30:15
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Heaven on earth! I alla fall snudd på ;) Hade lätt kunnat spendera ännu fler timmar inne på Whole Foods än vad jag gjorde. Så mycket gott och spännande!

Svar: Ja, jag med! Var du på den stora i Kensington också?
Jenny Lina Carlsdotter

2013-05-08 @ 07:16:16
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Ellinor

SV: Nej, jag var bara på den vid Piccadilly. Kensigtonbutiken är den största så dit kommer jag absolut att gå nästa gång jag är i stan!

Svar: Precis, det är därför vi var där! :) Härligt!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-05-08 @ 08:06:19
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: eastcoastmom i Spanien

Ja Whole Foods, eller Whole Paycheck som vi brukar kalla det, är verkligen en favorit! Bäst. Och Trader Joes...

2013-05-08 @ 11:58:40
URL: http://grrringo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0