Älskade forna hem

 
Semester innebar visst semester härifrån också. Och jag tror inläggen kommer att dugga glesare framgent också. Jag lever livet, helt enkelt. Men när hösten kommer har jag så mycket att berätta, så många vackra platser att berätta om. Jag befinner mig nu - efter en mellanlandning i Bergslagen med bebisgos, trettis, familje- och vännermys - i min forna hemstad Malmö. Jag har, då anledningen till att jag flyttade här i från var bortom min egen kontroll, alltid känt lite extra mycket att jag inte är färdig med Malmö (jag känner att jag inte är riktig färdig med någon stad jag bott i, bortsett från kanske småstaden och studiestaden Lund, som ju helt naturligt är färdiggjord). Här har jag parkerat mig i Västra Hamnen med vyer som ovan som backdrop. Alltså, hur fint? Om semesterkänslan hämmades något vid hemkomst från Frankrike och lite lägre temperaturer är den definitivt tillbaka nu! Som vanligt är det tusen människor, middagar, luncher och fikastunder som borde genomföras. Men jag ska verkligen försöka att inte stressa söder ännu ett besök här. Nu vill jag njuta, vara i nuet, närvarande i stunden och dessutom faktiskt känna att jag har semester. Det jag inte hinner med denna gång får bli nästa. De allra närmaste prioriteras denna gång. Eventuella ömma tår får ursäkta. Nu ska jag mumsa frulle och övertala sällskapet om en dag på stranden. Tjipp! 
 

Kommentarer
Postat av: angeliqe.blogg.se

<3

2013-08-05 @ 10:38:16
URL: http://angeliqe.blogg.se/
Postat av: Angus

Härligt!!! Ja sitt inte med bloggen utan njut!! :) jag har fotat tre gravida på en äng, då Hanna var en av dom. Men har inte lagt ut nån bild därifrån än :) kram

2013-08-05 @ 10:56:25
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Ellinor

Underbart! Tror det är nyttigt med en digital paus emellanåt och istället fokusera på att leva i nuet. Ett inlägg i morse undantaget har aktiviteten på min blogg varit lika med noll på sistone och kommer nog att fortsätta vara sporadisk tills dess att vardagen kommer igång igen. Just nu vill jag, precis som du, bara njuta av livet och allt det har att bjuda på.
Ha det underbart i Skåne!
Kram

2013-08-05 @ 13:05:57
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Christine&Paris

Gud jag vet hur det känns! Så mycket ska man hinna med så man knappt hinner med sig själv. Som jag skrev på Instagram vore det kul att ses men vi får väl höras. Jag vet ju själv att jag kommer ha en del att göra de första dagarna. Finns det tid så finns det, annars möts vi en annan gång!

Ha en underbar vecka i Malmö!

PS. Du kan väl adda mig på fejjan? Mitt efternamn ser du i mailadressen som följer med kommentaren. Finns bara en av mig ;)

2013-08-05 @ 21:09:49
URL: http://christineiparis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0