Höstmarknad, igen.

 
I går packade jag, vännen och lillkickan in oss i bilen och begav oss till ännu en höstmarknad, denna gången i regniga Kopparberg. Innan vi fick nog av regnet (som lillkickan tydligt visar att hon ogillar) hann vi ta några varv bland "knallarna". Spöregnet satte stopp innan vi sett allt, men jag lyckades ändå komma hem med femton par strumpor och en gigantisk disktrasa till min ömma moder och en födelsedagspresent till favoritpojken. Denna marknaden var lite mer genuin än andra jag varit på här i Bergslagen, med mer kolbullar, hemgjord lemonad, hantverk och ostar än universaltrasor, platsleksaker, artificiellt godis och heliumbalonger. Även om den sistnämnda kategorin fanns den med. Fin lördag. Och sedan flyttade jag till Öret!
 
 

Kommentarer
Postat av: Christine&Paris

Åh så mysigt med äkta svensk lantmarknad. Jag vill också! Minus för regnet dock, fast du hade kanske en fin dag ändå :)

Svar: Ja, absolut! Men jag gillar de där små marknaderna de har kring påsk (och säkert andra tider på året också) längs Boulevard Saint Germain precis vid tunnelbanan Saint Germain des Prés. Du får gå dit! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2012-09-30 @ 17:12:29
URL: http://christineiparis.blogg.se
Postat av: Angus

Men kära jenny, det finns ju olika sätt att fota på!! Det är ju helt beroende på vad man vill visa med sina foton! vad man vill framkalla hos den som tittar på bilden. jag älskar dina foton!! just för att jag inte bryr mig överhuvudtaget om skärpedjup eller solljus! Dina bilder berättar vad du har gjort, vad du har sett och upplevt.

Svar: Kära Anna, det var fint sagt! Men jag kan ibland önska att jag också hade sådana där vackra foton med skärpa och fint ljus. Speciellt när du och andra duktiga fotografter säger att en bild jag tycker är vacker är en skitbild. Jag ser ju knappt skillnaden! ;) Kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2012-09-30 @ 18:18:36
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Miss Marie

Älskar såna riktiga marknader! Finns alltför många skitmarknader så när man hittar en äkta vet man knappt var man ska börja! :D

Svar: Ja, eller hur? Såg att ni också varit på en. Också i regnet! :) Det är härligt när det är på riktigt. Är ni hemma i jul brukar det vara en vid gamla pappersbruket i Frövi om jag inte missminner mig. Också så där gammaldags och geniun. Tips!
Jenny Lina Carlsdotter

2012-09-30 @ 20:56:53
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com
Postat av: Christine&Paris

Ost? Hmm, alltså salle de bain betyder badrum. Måste erkänna att din kommentar förvirrar mig något, haha ;)

Som svar på din fråga om receptinlägg: Ja tack! :)

2012-09-30 @ 22:43:04
URL: http://christineiparis.blogg.se
Postat av: Christine&Paris

Hahaha! Jag tittade inte ens på bilden om jag ska vara ärlig, men nu såg jag ju. Det är städsvampar till badrummet :) Jag tyckte det var skitkonstigt att du inte visste vad salle de bain betyder... skyller mitt tröga huvud på en natt med dålig sömn. Borde nog gå och lägga mig nu!

2012-09-30 @ 23:05:32
URL: http://christineiparis.blogg.se
Postat av: Sofia

Snacka om att det ser svenskt ut! =)

Svar: Haha, ja!
Jenny Lina Carlsdotter

2012-10-02 @ 08:31:49
URL: http://www.intheheadofs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0