Äggstra, Äggstra, this just in!

 
 
(Nej jag kunde inte låta bli Götebrorgsskämtet, höhö).
I går morde fick min ömma moder äta de allra första äggen från min systers hönsgård till lördagsfrukost. Min syster har numera - som jag bloggat om innan - ett gäng höns och tuppar på sin gård. Hedemorahöns, tror jag bestämt. Urnordiska raser, i alla fall. De första två äggen var mycket små, det ena grönt (vanligt hos rasen, tydligen), det andra rödbrunspräckligt. Min ömma moder garanterade smak och kvalié. Vi får se om et blir fart i äggläggandet framöver, så jag också kan få några. I går hämtade syrran en gammal byrå på våra föräldrars vind. Hönorna ska nämligen lägga äggen i lådorna och på hyllorna, är det tänkt. Är det inte återvinning, så säg? Och så Pettson-och-Findus-sött, också. Spännande!
 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Så fint! Jag skulle vilja ha ett par höns och äta egna ägg! En av mina kollegor hade 17 höns...!

KRAM!

Svar: Ja, det är så fint! Min syster har 10 höns och två tuppar....än så länge! :) Kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2012-09-23 @ 17:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0