Pepparkaksbollar

 
 
En av anledningarna till att jag älskar den bloggosfären jag befinner mig i är all inspiration. Matinspo, litteraturinspo, filminspo, reseinspo. Men mest mat, för min del. Det senaste i ledet är pepparkaksbollar från Ellinors blogg. Jättegott (ja jädrar i min lilla låda, skitgott rent ut sagt, pardon my french), enkelt och snabbt. Mixa en näve dadlar (ta sådana där stora, goda, karamelliga man köper i lösvikt och inte sådana där torra i lådor) en näve mandlar, en skvätt vatten och pepparkakskryddor. Rulla i skalade sesamfrön. Klart! Det godaste gottiset jag ätit i år. Kommer lugnt göra en hög till helgens tjejfest. Och ännu fler till jul. Miam.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Oh, så roligt att du provade dem och framför allt att du GILLADE dem! Visst är de supergoda!? Som att äta pepparkaksdeg! Skönt att kunna göra det med gott samvete dessutom.
Jag har ätit upp föregående veckas bollar men skall definitivt gör dem igen - SNART!
Bon appétit!

Svar: Ja, verkligen, som pepparkaksdeg! Tusen tack för tipset. Stor kram
Jenny Lina Carlsdotter

2012-11-07 @ 15:26:10
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Angus

Nämen Sicken grej!

Svar: Där har du något att bota ditt sockersug med, Anna! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2012-11-07 @ 21:29:00
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Lotta

Låter som bollar som jag skulle gilla!!!

2012-11-08 @ 00:49:02
Postat av: william

gud avd gott:D

2012-11-08 @ 13:36:26
URL: http://canonguy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0