Vuxen?

image description

Jaha, då var man kanske vuxen på riktigt också. Jag har äntligen fått ändan ur vagnen och skickat in alla nödvändiga papper till a-kassan. Hoppas bara att jag aldrig behöver den. Eller att de avslår min ansökan... Det är krångligt, det här med att vara lokalanställd på en utländsk arbetsplats...

Jag kommer ihåg i början på 00-talet. Då fanns det en bok som var som en vuxen version av "mina vänner". Där kunde man göra ett vuxentest. Jag var så stolt över de poäng jag fick in och önskade att jag hade flera. Nu vill jag bara ta bort så många som möjligt. Dels för att det var ganska soft att vara 21 och dels för att de flesta vuxenpoäng medför kostnader... Fast det är ganska soft att vara 28 going on 29 också... I alla fall. Några till vuxenpoäng till mig och förhoppningsvis en säkrad framtid om jag någonsin skulle bli jobblös. High five på den.


Kommentarer
Postat av: Miss Marie

Vuxenpoäng rocks! (Fast visst önskar man att man var liten igen ibland...)

2012-05-11 @ 13:46:27
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com
Postat av: Anna

Samma som jag, jag har dock behövt används dom två ggr, de jagar mig fortfarande och vill ha in massa skit

2012-05-11 @ 15:07:44
URL: http://nanniss.blogspot.com
Postat av: Christine&Paris

Ja de där vuxenpoängen blir bara fler och fler. Fast jag är gärna 27 going on 28 bara jag får höra ofta att jag ser yngre ut ;)

2012-05-11 @ 22:08:54
URL: http://christineiparis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0