Ost och Downton Abbey



Under gårdagen kämpade jag med en sällsynt jäklig och sällsynt envis huvudvärk. Och trötthet. Vid halvtretiden bestämde jag mig för att gå hem. Jag "skulle bara" först. Helt plötsligt var arbetsdagen slut. Jag var själv mäkta stolt över att ha tagit mig igenom den. Huvudvärken (som för övrigt fortfarande inte är helt borta) gör det ganska svårt att koncentrera sig på hundratals celler med siffror i ett excelark. Så jag belönade mig själv när jag kom hem med ost- och kexresterna från fredagen, två makroner från Ladurée, mörk belgisk choklad med kanderat apelsinskal och Downton Abbey (som nu går från början på SVT, för er som är som jag och inte sett det än). Efter att ha somnat redan vid halv tio känns det i alla fall bättre idag. Ost, kex, gottis och sömn. Det är min melodi. Nu laddar vi för en bra tisdag. Hej och hå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0