Matshopping



Jag är en matshoppare. Jag älskar att handla mat. Jag kan gå i timmar längs hyllorna och frysdiskarna. Jag kan fönstershoppa mat. Kolla vad som är nytt och vad jag skulle handla om jag skulle ha fest, eller kanske om jag skulle ha en stor middag. Jag älskar därför att handla mat utomlands, där allt är nytt och där det finns massor av produkter som inte finns i Sverige. I fredags stack jag efter lite skofönstershopping på Götgatan med en kollega vidare till Södermalms matmecka, Söderhallarna. Just i fredags var mitt mål den engelska butiken. Där gick jag länge och väl och tittade bland hyllorna. Sedan införskaffade jag lite grejer perfekt för okynnersätande. Vidare till Skånegtan och Goodstore, som säljer ekologiska och vegetariska produkter. Där införskaffade jag bland annat fredagens veggieburgare och mina favoritflapjacks som här är billigare på Goodstore än på NK där jag vanligtvis köper dem. Mycket lyckad matshopping blev det till slut. Var finns era matshoppingsfavoriter i Stockholm?


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Kan inte annat än instämma - det är alltid spännande att utforska nya matbutiker och då särskilt i utlandet. Igår var jag på Lidl för första gången på flera år (!) Uppdraget var kesella, vilket jag också fick med mig, men det var också det enda. Resten av utbudet var inte så spännande som jag trodde ;)

Kram

2012-05-06 @ 19:28:44
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Sara

Älskar också att matshoppa =)

2012-05-06 @ 19:38:00
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Mia

Flapjacks, ja tack. Mums!



Förresten, jag försökte hitta dig på facebook men det gick inte. Har du Ellinor kanske? För det har jag. Jag är väldigt försiktigt med ansiktboken men har några bloggare där som jag står lite närmre och jag skulle vilja ha dig där med. Du känns inte som en seriemördare liksom. :) Så vi kan planera vår date tänkte jag. Kan du inte hitta mig please?

2012-05-06 @ 21:31:10
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Kelly

The english shop är bäst! :-)

2012-05-07 @ 13:46:31
URL: http://kellybiddle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0