En dag i Hufvudstaden



Efter en lång frukost och en promenad tog vi oss in till stan och mötte upp Sparris. På Norrmalmstorg fick jag och vännen Coca Cola. Det tyckte vi om.



Sen råkade jag visst shopa en vårväska. Hoppsan!



Efter lite mer shoppande käkade de stora tjerna sushi. Kickan fick risotto med kalkon i burk. Mums. Vi lunchade vid ett bord bredvid Magnus Krepper. Jag gillar verkligen honom. Jag var inte så subtil med denna information. Vännerna skämdes lite. Oh, well...



Vi hann inte mer än lämna sushistället innan jag och Sparris fick koffeinsug. Vi löste detta omgående. Nöjda som sjutton.



Sen tog vi en promenad. Ner till vattnet och över till Skeppsholmen.











Då bestämde solen helt plötsligt sig för att ära oss med sin närvaro, så vi satte oss för att njuta lite.



Och busa, såklart.



När vi sedan började promenera igen bestämde regnet sig för att det var dags för en visit. Så vi rådde bot på detta.



Mellan skrurarna spang vi vidare till Moderna.



Inne i stan igen blev vi akut glassugna. Då regnet inte riktigt kunde bestämma sig för om det skulle stanna eller inte tog vi oss in i Gallerian och Yougurtshopen. Sådär gott...



Sedan var det dags för lite mer affärer. Jag och kickan checkade in hemtextilier.



Eftersom jag sett att Ladurée var i öppningstagen här om dagen begav vi oss dit. När vi på vägen dit fick det bekräftat i form av människor med de turkosa påsarna blev jag alldeles exhalterad. Det visade sig att det hade öppnat men hade stängt för dagen. En kvart för sena var vi. Bättre lycka i morgon. Då ska jag införskaffa ett gäng. Sedan blev det kväll och dags för middag. Men det tar vi en annan gång. Nu: nattning av kickan, godis, Loka krusbär och soffhäng. Goder kväller!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Älskade Stockholm. Och du är jättesöt! Klart att du ska ha dig en handväska.



Härlig dag med vänner <3



Kram!

2012-05-13 @ 02:35:02
URL: http://charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Vilken bildkavalkad! Det både låter- och ser ut som en riktigt härlig dag som innehöll allt man kan önska sig!

Hoppas att även denna söndag börjat bra. Här strålar solen från en klarblå himmel och det är redan behagligt varmt ute lycka

Kram

2012-05-13 @ 09:34:26
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Annellisaa

härligt

2012-05-13 @ 14:52:00
URL: http://annellisaa.blogg.se/
Postat av: Jenny

Lotta: nej men, tack! :) Kram



Ellinor: Ja det var verkligen härligt väder igår- Kram,!

2012-05-14 @ 10:09:18
URL: http://jennylinacarlsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0