Jennys Uppsalatips II: Moe Joe's



När jag var i USA för första gången som sextonåring föll jag pladask för Jamba Juice. Det tog flera år innan jag såg något liknande hemma i gamla Svedala. I helgen hittade jag det närmsta man kan komma ett sådant koncept,  i Uppsala. Moe Joe's. Ett fantastiskt trevligt ställe med trevlig och tillmötesgående personal, fäskpressade juicer och smoothies med naturliga ingredienser och "kickar" att tillsätta i sin dryck. Dessa var dessutom också helt naturliga, något som jag är osäker om Jamba Juice's "kickar" är. På Moe Joe's kan du tillsätta ingefära, spirulina eller acai- coh gojibär om du vill, till exempel. Jag valde en juice som kallades  "Strawberry Kick", med jordgubbar, äpple, citron och mynta. Som på grund av blodtryck- och blodsockerfall slurplades upp på mindre än tre minuter. Nästa gång provar jag gärna en smoothie med frozen yougurt eller en grillad sandwich. Moe Joe's är värd ett besök om du är i Uppsala.

Moe Joe's, Svava Gallerian Bredgränd 9, Uppsala, 018-10 16 16


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0