Sommar i ett glas

 
Jag vet inte hur många smoothieinlägg jag har gjort på den här bloggen, så ni är nog väldigt trötta på det vid det här laget. Men jag måste bara. I morse hittade jag sommar i ett glas. Det var verkligen som att dricka sommar. I morse när jag loggade in på Instagram såg jag att Miss Marie hade gjort en sommarsmoothie (nu finns den även på hennes blogg HÄR). Jag blev så sugen att jag gjorde min egna version. Jag hade inte beståndsdelarna till hennes version (vilken lät mer än mumsig) så här kommer min variant, om ni är sugna (vilket jag misstänker att ni är då sommaren överlag lyser med sin frånvaro):
 
En färsk, mycket mogen aprikos
En bit av din favoritmelon
En halv näve färska basilikablad
Blandad fryst frukt och frysta bär (eller färsk med lite is)
Grekisk/turkisk yogurt
Banan
 
Mums, säger jag bara. Solsken i ett glas. Jag tror det var melonen och aprikosen, mest. Så satsa på dem och baslikan. Så fräsht. Nu: packning. Senare: mot Sörmland!
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara Björk

Man får aldrig nog av smoothies :)

Svar: Man får ju inte det....SÅ gott!
Jenny Lina Carlsdotter

2012-06-28 @ 20:50:33
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Så gott det ser ut! Smoothies är verkligen riktigt sommarfräscht och kan varieras i det oändliga!

Önskar dig en fortsatt fin kväll!

Kram

PS! Än kvarstår några arbetsveckor innan semestern, men med vetskapen om vad som väntar, kommer jag nu att kunna njuta av den på ett helt annat sätt!

Svar: Härligt Ellinor! Kram på dig!
Jenny Lina Carlsdotter

2012-06-28 @ 22:13:07
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Caroline

Älskar smoothies, bara sjukt dålig på att göra egna..

Svar: Det går ju så fort. Har man rutinen inne går det av bara farten. Man gör en medan kaffet rinner ner! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2012-06-29 @ 14:07:31
URL: http://prinsessanspraliner.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0