Sunday / Sun-day

 
Efter den underbara söndagsfrukosten i solen åkte solstolen fram.
 
 
Kissen hängde med. Och kråmade sig så att jag skulle klappa. Som jag - som alltid - gjorde.
 
 
Min solkräm hade ett väldigt passande namn. Och jag behövde verkligen den....
 
 
...för där låg jag länge i solen. Ville inte flytta mig. Jag läste nämligen ut slutet på bok ett och början på bok två i min favoritserie.
 
 
Jag åt en jättesmarrig lunch i form av en smörgås packad med en massa god fetaost och färsk basilika. Jag åt inte mer, för jag ville spara mig till kvällen.
 
 
För på kvällen hade jag blivit bjuden hem till vännen. Jag promenerade dit i vacker natur.
 
 
När jag kom hade hon precis lagt kickan och dukat så fint.
 
 
Efter middagen åkte godis och film fram och myskvällen fortsatte.
 
 
Vännen tände en massa ljus, och det mörknade ganska snabbt. Vännen konstaterade att det var augustimörkret som kommit. Det gjorde mig lite ledsen. Fast i augusti ska ju jag på utlandssemester, så det är ju egentligen bra att månaden snart börjar. Och vännen ska börja jobba igen efter sin mammaledighet. Augusti blir nog en bra månad. Sedan gick jag hem i mörkret kring midnatt. Sista - lite läskiga biten - ringde jag upp vännen och hade henne som sällskap i mörkret. Och det var min söndag.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Tack!!! Det lät ju som en alldeles underbart härlig söndag ju! Själv hade jag jobbångest och vägrade gå och lägga mig likt ett barn...

Svar: Haha det där känner jag igen! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2012-07-30 @ 16:24:32
URL: http://nanniss.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0