Het tacoburgare med avocadodressing och pico de gallosalsa

 
Här om dagen var jag hemma hos min vän på kalas, då hennes lilla kicka fyllt ett år (herrejösses, vad tiden går!). Lillkickan fick strandleksaker, gosedjur och en Hagasessaklänning med tillhörande byxor av mig. Och jag fick en massa goda läckerheter som jordgubbar och grädde och ovanstående middag. Tacoburgare (jättegoda veggie för min del) med hemgjord avocadodressing och pico de gallosalsa som jag fick hjälpa till att göra (och kunde mumsa lite extra). Min vän älskar tacos, och gör man det är ju detta en jättegod version. Tips till nästa fredagsmys!
 
Pico de gallosalsa
2 tomater
1 gul lök
1/2 gurka
1 1/2 matsked jalapeño
flingsalt
svartpeppar
saften från en lime
 
Blanda ihop allt i en skål. Vi tog mer jalapeño och lime och kryddade lite med lite starka kryddor.
 
Avokadodressing
2 avocado
2 dl turkisk yogurt
lime saft
salt
peppar.
 
Stek sedan burgare med tacokrydda och servera allt med sallad, tortillabröd och kanske lite nachos om du vill lyxa till det.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Alltid lika trevligt att bli bjuden på mat då man brukar få lite nya smakupplevelser och inspiration!
Kram

Svar: Det är ju det! Det är nästan uteslutande så jag får matinspo. Kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2012-07-07 @ 15:40:48
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Sofia

Mm gott! Nu måste jag äta frukost haha.

Svar: Ja jag med! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2012-07-08 @ 09:41:04
URL: http://www.intheheadofs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0