En fredagskväll





Egentligen var jag bjuden till Bromma på charkisar framför öppna spisen. Då jag inte känner mig kry får jag hålla till godo med min version. Charkisar framför Arne Dahls Misterioso och tända ljus. Eller charkisar förresten. Det jag egentligen vill ska vara charkisar med gino till dessert är det jag hittade i kylskåpet och färsk ananas till dessert. Jag har en flaska bättre rött jag skulle kunna plocka fram, men det känns fräckt. Dels för att flaskan egentligen var menad till Aleks som bjöd på soaré i Sjöstaden igår, och dels för att jag är allena. Det får bli bubbelvatten med citrus istället ikväll. Nu kanske det låter som om det är synd om mig. Inte alls. Jag är ju sjuk, då ska man vara hemma. Dessutom har det kommit en strid ström sms hela dagen och kvällen från vänner som frågar hur jag mår. Över en ynka förkylning. Fina vänner jag har, alltså. Nej, det går ingen nöd på mig, hörrni. Nu: A-teamet och estisk maffia. Och mina "charkisar". Trevlig fredag!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Charkisar...så gott! Det ska det bli här också tror jag.



Ha en fin helg!



Kram

2012-01-07 @ 02:28:59
URL: http://charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: KNORKAN

Mysigt!

2012-01-09 @ 09:43:02
URL: http://knorkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0