Jag önskar

...att jag kunde bli så engagerad och upphetasad av Mello som "alla" andra. Och ha Mellokväll med snacks och heja på min favorit. Istället tycker jag det är olidligt tråkigt.

...att jag hade råd att ge mycket mer pengar till välgörenhet. Jag ger till ett gäng olika organisationer varje månad, men summorna kunde gott vara tio gånger så stora, tycker jag. Om När jag blir rik ska jag bli värsta filantropen. Så det så.

...att jag hade tagit körkort när "alla" andra gjorde det. Där jag kommer ifrån tar man det dagen man fyller myndig, i princip. Jag har bott i London, Paris och Lund där jag inte har behövt körkort, i Malmö där jag hade en sambo som körde och nu i Hufvudstaden där man egentligen inte heller behöver körkort. Men det hade varit kul att kunna köra iväg på en liten weekend eller så...

...att FN:s säkerhetsråd kunde samarbeta lite mer (speciellt P5-länderna, som gott kunde minska användningen av sina veton lite).

...att semlor fanns i laktosfri form på bagerierna. Och utan kalorier.

...att det var så där härligt soligt som det var igår varje dag. Och att jag kunde njuta av det i en solstol mot husväggen, som igår.

...att jag kunde klona mig så jag hann tillbringa mer tid med vänner och familj. Tiden räcker inte till.

...er alla en underbar vecka!

Och så mycket, mycket mer. Man ska önska, sikta mot stjärnorna.


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Det är så mycket vi önskar oss här i livet - stora som små saker. Mycket kan vi få och en hel del har vi redan bara vi tänker efter.

Önskar dig en fin dag!

Kram

2012-02-13 @ 11:30:40
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Hanna - Mode, smycken och min vardag

Min önskelista skulle bli väldigt lång....

2012-02-13 @ 11:47:47
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Sv: Visst är det så att det händer mycket i mitt liv och vardag som jag inte delar med mig av på bloggen. Har blivit allt mer selektiv av vad jag skriver, av flera olika anledningar. För den som är nyfiken finns dock andra forum och är man klok (som du) kan man nog själv lägga ihop ett och annat :)

Kram

2012-02-13 @ 22:17:29
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0