Bagerisemla och vinterveckor



I går åt jag årets första bagerisemla (den förra var en sådan där mataffärssemla). Om jag ska leka Semmelmannen för en stund var det för torrt bröd och för lite mandelmassa och grädde. Fast en mindre god semla är ju ändå godare än något annat man kan äta. Semlor är det bästa som finns, det är det.

Phil spådde för överigt sex mer veckor av vinter. Tittar man ut är man beredd att hålla med. Det är KALLT. Och i den här kylan ska jag nu drämma av arbetsveckans sista dag för att sedan springa på en födelsedags-AW med Sparris. Helgen bjuder sedan på att hjälpa henne att flytta, samt handboll i Märsta om jag har tur. Trevlig fredag!


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Ja, vintern verkar sannerligen vara här för att stanna...brrr...säger jag bara!

Hoppas du får en riktigt härlig fredag!

Kram

2012-02-03 @ 08:33:52
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0