Middagstipset

 
När jag var sjuk fantiserade jag som rapporterat mycket om mat och vad jag ville äta när jag blev frisk. Detta var en av rätterna jag fantiserade mest om. Väldigt konstigt, för jag har varken lagat eller ätit detta förut, på detta sättet. Men jag visste exakt hur jag skulle göra det (det kan till och med vara så att det kom till mig i en feberdröm). Så här gjorde jag: jag tog tortillas - storlek large - och bredde på ett lager natuell cream cheese. Kryddade med ett lager italiensk salladskrydda. Kokade Renée Voltaires quinoamix (som innehåller linser, morötter, spenat och annat smått och gott) i lantbuljong från samma märke och fyllde tortillorna (?) med mixen när den blivit kall. I tortillan hade jag också sallad, gurka, lök, avokado och fetaost. Så jädra gott! Jag åt en till middag, en och en halv till lunch igår på jobbet och en halv som mellanmål mellan jobb och julklappsjakt. Dagens middagstips!
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Man skall inte underskatta nytänk, detta såg verkligen smarrigt ut! Jag har nästan alltid tortillabröd hemma då de är så tacksamma att fylla med vadhelst man har över. Jag har sällan så goda matlådor med mig till jobbet och får sällan så mycket beröm för dem som de dagar då jag kör mina tortillabröd med tillhörande kyl- och/eller frysrens :)
Har du fått tillfälle att prova spenatpajen än?
Kram

Svar: Hej! Ja, torillabröd är fiffigt! Nej tyvärr har jag inte hunnit prova än, det får bli efter julledigheten. Nu är detinte så mycket regelrätt matlagning kvar, då det är julbord och julfetser för hela slanten, blandat med några "latmiddagar" så som risgrynsgröt! :) Men snart så!
Jenny Lina Carlsdotter

2012-12-18 @ 21:25:59
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Lotta

Men halloj, du är ju proffs! Vilket recept du fick ihop. Jag hade typ mosat en avokade och haft lite lök och kryddor på.

Blir hungrig nu ;)

Kraam!

Svar: Ärsch! Haha, inte direkt avancerat när jag sätter igång så här års. Kom tillbaka efter julhelgerna så blir det andra bullar. Eller maträtter. ;) KRAM!
Jenny Lina Carlsdotter

2012-12-19 @ 02:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0