Min (svenska) sommar

 
Jag inledde min sommar med en sjukskrivning efter en sjukhusvistelse. Det var ok ändå, för jag åkte till Bergslagen och njöt med familjen och vännerna. Och med syrran på hennes gård, som på bilden.
 
 
Det blev många besök till vännens lantställe. Där slappnade vi bara av och jag satt framför brasan med bebisen.
 
 
Min andra vän var mammaledig större delen av sommaren, vilket gjorde att vi kunde åka och bada med lilla kickan, ta loppisrundor eller ha ost- och vinmys på en vardag.
 
 
Jag upptäckte vackra Arboga med min min ömma moder. Där har hon hängt mycket som barn. Det enda jag kommer ihåg av Arboga från min barndom var Medeltidsdagarna. Tänk, vad Game of Thrones av mig redan då!
 
 
Det tredje av mina barnvaktsbarn tog studenten. Och jag kände mig lite gammal. Lite gammal, men lycklig!
 
 
Jag åkte till Södermanland och tillbringade en vecka på landsbygden. Vi åkte på en och annan utflykt. Bland annat till Yxtaholm som bjöd på ett fint monument av gamla pianon.
 
 
Vi bjöds också på trollsk natur bara runt knuten.
 
 
Och så blev det en hel del hundpromenader.
 
 
Och så blev det midsommar, jag inledde min semester och vinimportören kom på besök. Vi njöt av Bergslagen. Bland annat genom ett besök hos syrran på landet.
 
 
Min fina vän fick sin gravida Elise i Strängnäs domkyrka. Jag kan knappt vänta tills det blir bebisgos i Södermanland för min del...
 
 
Jag passade dagen efter bröllopet på att ta sommarens första dopp. I Mälaren. Bara två dopp till blev det denna sommaren. Bättre än förra. Då tog jag ett dopp. i september. Jag är lite av en badkruka.
 
 
Min vän handbollsspelaren blev pappa och kom och visade upp underverket i min trädgård.
 
 
Jag åkte tåg på veteranjärnvägen mellan Järle och Nora, käkade Noraglass och njöt av Maria Langs stad.
 
 
Det hängdes i Hufvudstaden också, såklart. Bland annat på Djurgården med min ömma moder.
 
 
En och annan tripp till Örebro, eller Öret som jag kallar det, blev det ju också.
 
 
En av mina favoritresor i sommar gick till lantstället i Halland. Alltid lika magiskt.
 
 
Jag spexade lite och tyckte i vanlig ordning att jag var mycket, mycket rolig.
 
 
Vidare styrde vi kosan mot mitt älskade Skåne. Mitt hem i fem år. Denna gång var det Glemmingebro utanför Ystad på Österlen.
 
 
Det åktes ut i Bergslagsskogen för att ta vara på allt guld den bjuder på. Jag hävdade bestämt att det var sommarkantareller vi plockade. Dels för att det då kommer komma många fler - höstkantareller - och dels för att då är sommaren inte slut. Är det augusti är det fortfarande sommar. Punkt slut.
 
 
SOMMARENS sista besök hemma i Stockholm, blev det också. Jag hängde bland annat i Vanadislunden.
 
 
Och gick på kalas. Och badade en sista gång för denna sommar.
 
Ja, sommar så länge det är augusti, ja. Men i morgon åker jag utomlands och när jag kommer tillbaka är det september. Då är sommaren slut. Det har varit en fin, lite för kall och regning sommar, men ändå underbar. Lite otippat lång för min del, men det har jag bara njutit av. Sommaren 2012 får två tummar upp av mig. Nu vrider jag ut det sista av sommaren med god mat, en och annat Mythos och sol på en liten grekisk ö. Bra så.
 
 

Kommentarer
Postat av: Caroline

Vilken härlig sommar och lång!

Ha så underbart i Grekland, perfekt sätt att avsluta sommaren på (och ja..jag är sjukt avis:)
Kram C

Svar: Ja, mycket, mycket lång! :) Tack så mycket, jag ska njuta fem kvart i timmen! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2012-08-23 @ 15:02:04
URL: http://prinsessanspraliner.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Trots en trist start på sommaren (och kanske inte helt önskvärt väder) verkar du ändå ha haft en fantastisk dito! Nu toppar du även med en fin avrundning. Uppladdningen inför hösten hade inte kunnat bli bättre, eller vad säger du!?
Kram

Svar: Nej de sa på nyheterna igår att det inte ens har kommit upp i normala temperaturer denna sommar. Men nu laddar jag för en höst med massa sol, ska bli hur fint som helst. Och när jag kommer hem bokar vi in Borås! Kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2012-08-23 @ 15:43:25
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: None None

Låter som en guldsommar! Nya angus har öppnat, du är välkommen på preimären! :)

Svar: Tack så mycket! Vad duktig du är! Du kanske kan koda om min blogg för en liten peng? :) Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2012-08-23 @ 16:34:05
URL: http://angusfoto.blogg.se/
Postat av: Anna

Oj, none none det är jag det!

2012-08-23 @ 16:34:33
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Miss Marie

Underbar sommar! Och än är den inte slut! :)

Svar: Precis, nu ska det njutas in i det sista!
Jenny Lina Carlsdotter

2012-08-23 @ 20:44:51
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com
Postat av: Ellinor

SV: Jag hörde tvärt om - att sommaren egentligen inte alls varit sämre än "normalt" men att vi jämför med de två föregående, kanonsomrarna. Sedan hade vi dessutom en ovanligt regnig vår, vilket gett intrycket av att det bara regnat under väldigt lång tid...Jag vet inte...inte så mycket man kan göra åt saken. Tur i alla fall att det ger upphov till diskussion och samtalsämne ;)
Kram

2012-08-24 @ 10:08:16
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Anna

Haha jag är ju inte bra alls!! men jag kan lite nu, vet vad som är header och vad som är inläggen! Jag kan försöka hjälpa dig om det är något du vill ha hjälp med så kan vi slå våra huvuden ihop! :) Ett tips är ju att ladda ner en design från gratisdegisn och göra om den lite som man vill ha den. Sannasrum har massor med tips!

2012-08-24 @ 10:42:29
URL: http://angusfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0