Halland

 
Ja, före jag tog mig till Skåne gjorde jag alltså ett 24-timmarsstopp i Halland. Mitt näst bästa landskap. Jag må vara från Bergslagen (eller Västmanland om vi nu ska hålla oss till landskapen) och det är ju vackert. Men som ni vet vid det här laget så gillar jag lövskog mer än barrskog och hav mer än sjö. Och tidiga vårar mer än sena. Så de mer sydliga landskapen vinner faktiskt, i min bok. På min dygnsvisit hann jag och min ömma moder med två skogspromenader. Ovan ser ni ett axplock från dem.
 
 

Kommentarer
Postat av: Christine&Paris

Nu börjar jag snart gråta av Sverige-längtan! Vilka underbart vackra bilder. Sverige är verkligen fint på sommaren :)

Svar: Ja det är ju det!
Jenny Lina Carlsdotter

2012-08-07 @ 18:25:49
URL: http://christineiparis.blogg.se
Postat av: sandra

Så otroligt fint ! Sverige är så vansinnigt vackert, från norr till söder. I morgon åker vi till Jämtland och ska njuta av norrländsk natur. Jag har sett väldigt lite av den delen av landet och längtar! Tack för din långa kommentar. Summa summarum = älska kortresor.
Kram

Svar: Vad härligt! Hoppas ni får fint. Jag har heller inte varit så mycket i Jämtland, om alls. Kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2012-08-07 @ 22:06:10
URL: http://storstadstockholms.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0