Utmaning

 

Jag har sedan jag började blogga kommit att ingå i en mycket fin gemenskap. Det är ingen officiell grupp, men vi är ett löst sammansatt gäng tjejer som verkar läsa och kommentera varandras bloggar. Man läser om varandra på varandras bloggar, man ser fina kommentarer från ett gäng tjejer på samma tjejers bloggar. De här tjejerna (för det är bara tjejer) har kommit att bli fina bloggkompisar. Som lämnar fina kommentarer och peppningar på min blogg. Och som jag njuter av att läsa i deras egna blogginlägg. De har berikat mitt liv. Vi har alla gemensamt att vi har bott, drömmer om att bo eller just nu bor utomlands. Många av oss är också frankofiler.

 

Nu har två av dessa tjejer utmanat mig. Samma utmaning men med olika frågor. Caroline HÄR och Lotta HÄR. Egentligen ska man skicka vidare till andra bloggerskor, men på grund av ovan nämnda gäng kommer det gå korseld i dem. Jag svarar istället på frågorna och tipsar sedan en annan gång om det gäng bloggar som jag varje dag läser. Så kan de som läser den här bloggen men inte de bloggarna hitta lite nytt. Och så lämnar ni bloggtips bland mina kommentarer, ok?

 

Here we go!

 

Carolines frågor


1. Vad skulle du helst vilja jobba med?

På FN i New York. Eller I Genève. Med mänskliga rättigheter.

2. Var i världen skulle du helst vilja bo?

NYC, Paris, London…Fast just nu är jag ganska nöjd här i Stockholm...

3. Om du ska bjuda på middag, vad bjuder du på då (recept ger extra plus:)?

Laxpasta, svamppasta, paj, raclet, min pappas parikafisk… massor av mat, i alla fall! Min vita chokladmousse brukar åka fram till dessert.

4. Vad har du helst på dig om du ska festa och vill vara lite extra fin?

Smink. Använder ganska lite till vardags. Och så oftast något svart i klädväg.

5. Ditt bästa träningstips?

Bara gört! Och gört till bra musik!

6. Din bästa bok du har läst?

Oj, svårt. Den senaste som jag älskade var Igenkottens Elegans av Muriel Barbery. Nu håller jag på med Game of Thrones-serien.

7. Om du skulle gifta dig, hur skulle ditt drömbröllop se ut?

Jag har aldrig haft ett drömbröllop, faktiskt. Just nu har jag två idéer: min mormors bröllopsklänning och en favorittruddelutt att gå fram till vigselförrättaren till.

8. Ditt drömresemål?

Sri Lanka, igen.

9. Vad gör du när ingen ser dig?

Sjunger. Pratar för mig själv. Dansar.

10. Har du några tatueringar (plats & beskrivning tack)?

Nope.

11. Om vi skulle ses, vad skulle vi göra?

PRATA!  Och fika en del, kan jag tro!

 

Lottas frågor:


1. Finns det någon kvinna du beundrar? Berätta gärna varför

Farmor. Hon kämpade för kvinnors rättigheter och hjälpte så många kvinnor och barn. Mamma och mormor, de är coola kvinnor.
2. Om du fick göra precis vad du ville, vad skulle du göra då?

Plugga franska på heltid.
3. Skriv fyra ord du tycker mycket om och berätta varför du gillar dem.

Tre. Kramar, tankar, kärlek. Så skriver alltid min pappa i slutet av sina mail och sms till mig. Fint.
4. Vad är bra vänskap för dig?

Någon som ger lika mycket som den tar. Någon som älskar en för den man är och ställer upp när man mist förtjänar det. Någon som man blir glad av och som man själv gör glad. Någon man kan berätta sitt innersta för och veta att det stannar där.
5. Berätta om ett romantiskt minne du har

När jag fick MEDDELANDET av min allra första seriösa pojkvän. När vi inte hade hunnit bli ihop. Jag hade varit kär i honom men inte han i mig. Plötsligt var han det. Och meddelade detta dagen efter att vi hade tagit studenten. Jag blev så glad att jag badade i en fontän.
6. Nämn några egenskaper hos dig själv du tycker speciellt mycket om.

Att jag är social, att jag är ganska bra på att laga mat, att jag tycker om mig själv (efter mycket om och men i livet).
7. Vad plockar du för godis i din godispåse?

Lakrids, surt, choklad.
8. Vad gör en blogg intressant och fångar ditt intresse?

Fina bilder. Personligt. Utlandsresor/boende. MAT.
9. Berätta om något busigt du gjort

Oj. Kan inte komma på något nu, faktiskt. Har inte varit så busig i mina dagar…
10. Har du någon speciell film eller bok du gillar, som påverkat dig och dina val?

Jag påverkas mer av människor och vad de säger till mig och inspirerar mig till.
11. Vilken storstad skulle du vilja besöka?

New York, igen. Tokyo också, kanske. Om Rom räknas som storstad så Rom. Och Paris. Alltid Paris.

Det är jag, det.

 


Kommentarer
Postat av: Anna

Älskar bilden! Ur snygg!

2012-04-25 @ 17:10:35
URL: http://nanniss.blogspot.com
Postat av: Lotta

Å vad jag tycker om det du skriver! Och visst är vi Frankofiler ;) Uppskattar så den här gemenskapen och att dela tankar, drömmar, inspiration och finnas för pepping. Det är så häftigt och härligt!



Jag har just kommit på att jag ska ha en frankkudde på jobbet, det tror jag piggar upp ;)



Min farmor är en kvinna jag beundrar med. Hon finns tyvärr inte med oss längre, men jag tänker på henne varje dag. Hon bodde i Wien.



Ditt romantiska minne är underbart. Förstår att du badade i fontänen!!



Gillar att vi gillar samma slags godis ;)



Tack för att du svarade på mina frågor!



Kramar, tankar, kärlek kopierar jag från din pappa idag <3



2012-04-25 @ 17:27:58
URL: http://charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: Caroline

(Vilken fin bild!)

Vilken inledning, blir helt rörd!

Men det är ju sjukt att vi (iaf jag) känner så mycket för någon man inte har träffat men på något sätt så känner ju vi varandra eller hur?

Vi som bor i Stockholm borde verkligen få till en bloggträff tycker jag. SNART!

Kram C

2012-04-25 @ 19:38:49
URL: http://prinsessanspraliner.blogspot.com
Postat av: Jenny

Anna: Nej men tack snälla, vad gullig du är!



Lotta: Vad är en frankkudde? Min farmor finns inte heller längre, hon gick bort redan 1996. Men hon kommer alltid att finnas i mitt hjärta! Vad kul att vi gillar samma godis. Jag tror att det är ganska många saker vi båda gillar, faktiskt! :) Och tack själv för att du skickade frågorna! Kramar till dig!



Caroline: Nej, jag känner samma sak jag med! Vi är en härlig grupp! Jag har länge tänkt att man borde ha något slags event. Middag, drinkar goodiebags, the whole shebang! Om inte annat kanske vi borde ta en fika snart. Jag tar med kaffebrödet till ditt nya hus? :) Kram!

2012-04-25 @ 21:08:29
URL: http://jennylinacarlsdotter.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Det var längesedan intressanta lister florerade nu, så det var väl på tiden att dessa två kom. Har redan sett dem på flera bloggar så löpelden har börjat sprida sig. Gillade därför ditt initiativ att skriva om några bloggfavoriter istället. Ser väldigt mycket fram emot detta då jag tror att ett och annat fint tips gömmer sig där!

Kram

2012-04-25 @ 21:22:41
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Josefine Bergentz

Jag kan inte på rak arm komma med något roligt bloggtips tyvärr..men jag måste få säga att du skriver så fint, och så bra. Texten om vad bra vänskap är för dig framförallt. På pricken hur även jag känner.

2012-04-26 @ 20:28:50
Postat av: Caroline

Ja, du är varmt välkommen till nya huset, vi flyttar nästa vecka och sen är det fritt fram:)

Vi styr upp det tycker jag! Vi hörs längre fram!

Kram C

2012-04-26 @ 20:29:25
URL: http://prinsessanspraliner.blogspot.com
Postat av: Jenny

Ellinor: Eller hur? Ska bli kul att se vad alla svarar! Ska försöka knåpa ihop den där listan snart, det lär ju ta ett tag...



Josefine: Jag tycker DU ska börja blogga! Och vad kul att vi tycker lika. Klart vi gör, förresten! :) Kram på dig fina du!



Caroline: You're on! Det bokar vi in! :) Kram!

2012-04-26 @ 21:18:53
URL: http://jennylinacarlsdotter.blogg.se/
Postat av: SAndra

Du är så snygg kvinna!

2012-04-29 @ 19:59:04
URL: http://storstadstockholms.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0