Påskäggjakt



I år hade jag lagt ner lite extra tid på påskäggen. Familj och vänner fick ägg med innehåll som passade just för dem. Deras favoritgodis/snacks och någon liten extrapresent, som ett litet spel eller kanske några skönhetsprodukter. Arbetskollegorna fick lite mindre orginella påskharar i choklad, men ack så välmenade. I natt sprang jag runt och gömde släktens ägg, och imorse fick de leta "fisk, fågel eller mittemellan" efter sina personliga ägg. Precis som jag fick när de gömt mitt ägg under mina barndoms påskar. Det gav mig större glädje att få köpa och gömma än att leta och hitta, måste jag säga.

Och hörrni. Det här med ledigheten. Jag har sovit under en filt ute i solen. Läst i min underbara "Igelkottens elegans", pratat yoga och mindfullness, promenerat på en strand och andats havsluft, sovit middag, slappnat av. Jag njuter. Jag känner hur batterierna laddas. Jag kom hit aningens vingklippt och skör. Jag tror jag lämnar mitt underbara Halland starkare, mer avslappnad och med några extra kloka tankar i bakhuvudet. Åh, så jag behövde detta. Jepp, nog med känslodravvel. Snart blir det ost och rödtjut. Tjipp!


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Det är sant det du säger; att ge skänker mer glädje än att få!

Det är också intressant att ta del av olika påsktraditioner. Till skillnad från under julen, verkar vi fira påsk väldigt olika.

Önskar dig en fortsatt fin helg!

Kram

2012-04-08 @ 08:19:53
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0