Långfredagsmiddag



Förrätt: Gruyèrefyllda auberginerullar.





Varmrätt: pasta med kyckling (quorn till mig) i en gräddig och kryddig ostsås och tomatsallad. En god Zinfandel till det.





Dessert: semifreddo med färska jordgubbar och belgiska kex. Ett gott dessertvin från norra Italien till det.


Igår bjöds det på trerätters signerat mor och far. Som ofta när vår familj bjuder på supé var det italienska influenser på menyn. Pappa och mamma har dessutom importerat ett gäng viner från norra Italien, så vi fick smaka på ett av dessertvinen till semifreddon som pappa gjort. Mycket gott. Sedan blev det frågesport och snack. Lyckad långfredag, som för undertecknad blev extra lång då kaffet jag intog till desserten höll mig vaken långt in på påskaftonen. Men lika glad är jag för det, för nu är det ju semester!


Kommentarer
Postat av: Nina

Gud vad mycket gott! :)

2012-04-07 @ 11:54:11
URL: http://ninajustme.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Det är alltid en sådan (mat)fröjd att kika in här hos dig! I helgen blir jag bortskämd med både god mat och trevligt sällskap hos mina fina vänner - underbart!

2012-04-07 @ 18:16:35
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0