Från köket i helgen, del I







I lördags hann jag och vännen med att tillsammans laga mat när lilla bebis sov. Vi slängde i hokifilé i en ungsfast form och hällde på vatten. Sedan morotsstavar, lagerblad, libbsticka, citronpeppar, salt och en hel del kryddor jag sedan dess har glömt. In i varmluftsugnen till det var snudd på klart. Då kastade vi i paprika, purjo, zuccini, grädde och dill. Vi lär det gotta ihop sig i ugnen ett tag till och sedan serverade vi det med vännens ris. Hon - som har långa och många Indienbesök bakom sig - kokar ris till perfektion. Hon sköljer, blötlägger, kokar med handduk under locket och Gud vet vad. Perfekt blir det i alla fall. Lördagslunchen var perfektion! Jag ska försöka laga det igen snart till matlådor. Fast med boil in bag-ris. Jag är helt värdelös på att koka ris. Ganska lustigt, kan man tycka. Jag tycker ändå att jag är ganska bra i köket. Ris är ett stort undantag. I alla fall. God lördagslunch!


Kommentarer
Postat av: Sara

Tack snälla du! =) Här bilr jag kvar, än så länge =) Kram!

2012-04-27 @ 06:07:25
URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0