Myndighetsfobi



Hörni. Jag skickade in en blankett för preliminär självdeklaration till Skatteverket eftersom det var det jag ville göra. Och får tillbaka ett brev där det står att mitt ärende har blivit avslutat utan åtgärd eftersom jag har skickat in fel blankett för jämkning. När jag ringer och säger att jag inte alls söker jämkning utan önskar göra just en PRELIMINÄR SJÄLVDEKLARATION som blanketten tydligt säger svarar skattehandläggaren "Ja men vi kan ju inte utgå från att människor skickar in rätt blanketter heller, så jobbar inte vi". Hmf. Man kan ju få myndighetsfobi för mindre, alltså.

 


Kommentarer
Postat av: Sofia

Känner igen det där. Jag hade jämkning som jag sa uppp för fyra år sen men de skickar fortfarande påminelser varenda år att jag glömt fyklla i blanketten. Tröttsamt...

2011-10-17 @ 21:59:22
URL: http://www.intheheadofs.se/
Postat av: Lisa

Va? De tar för givet att du skickat fel blankett?? Nästan värre än frankike ju! ;)!

2011-10-18 @ 07:36:12
URL: http://parislisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0